آخرین خبر

شهرام ناظری از موزه جانبازان شیمیایی بازدید کرد

آوای ایرانیان: به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران، شهرام ناظری استاد به نام موسیقی سنتی ایران، بازدیدی ۲ساعته از موزه صلح تهران داشت و با دقت به موضوع جنایات شیمیایی که تماما از زبان و آوای پر از سرفه جانبازان گفته می‌شد گوش فراداد.

به گزارش خبرگزاری آوای ایرانیان، به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران، شهرام ناظری از اساتید به نام و مشهور در جهان موسیقی سنتی ایران بازدیدی دوساعته از موزه صلح تهران داشت و با دقت به موضوع جنایات شیمیایی که تماما از زبان و اوای پر از سرفه و چشمان اشکبار اینجانبازان عزیز تشریح می‌شد گوش فرا داد.

در این دیدار شهرام ناظری با تشکر از این دعوت و ضمن تقدیر و ستایش این قدرت عجیب فرا‌تر از انسان این عزیزان اظهار داشت: که دو دلیل، تمامی صحبت‌های شما بزرگواران را برایم عینی‌تر کرده، دلیل ساده و اول انکه به عنوان هموطن کرمانشاهی شما در ان زمان و ان منطقه، خود نیز از نزدیک نظاره گر این فجایع تلخ بوده‌ام و دلیل اصلیتر و دوم انکه بیان امروزین شما عزیزان بدور از هرگونه تکلف، کاملا علمی، شیوا و دقیق است که با حضور عینیتان بصورت سند هر مخاطبی را مجذوب و سپس مجاب خواهد کرد و خواهش من از شما ان است که کاملا ریز و با ذکر جزییات برایم روایتگر باشید، من برای شنیدن بدینجا امده‌ام، چون این حرکت انسانی و پیام صلح شما قابل تقدیر است.

شهرام

در ادامه، جانبازان شیمیایی از این استاد اوای موسیقی سنتی درخواست کردند تا حتما در (سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال ۱۳۶۶) که به عنوان اولین شهر غیرنظامی در جهان مورد بمباران شیمیایی قرار گرفته درهشتم تیر امسال شرکت افتخاری داشته باشند که با استقبال و قبول او مواجه گشت.

ناظری سپس با گروه MOCT از ژاپن به رهبری خانم تسویا اشنا شده و به عنوان یک ایرانی از زحمات این گروه در کمک به اشنایی جهانیان و بخصوص مردم ژاپن با موضوع جانبازان شیمیایی ایران تشکر کرد.

در انتها او اخرین اثر موسیقایی خود را به موزه صلح تهران اهدا نموده و خانم کونیکو یامامورا (مادر شهید محمد بابایی) نیز کتاب (من زنده‌ام) اثر سرکار خانم معصومه اباد و فیلم‌های (خاطراتی برای تمام فصول) اثر مصطفی رزاق کریمی و (پژواک سکوت) اثر حمید زرگرنژاد را به نمایندگی ازجانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به این هنرمند تقدیم کردند.

لازم به ذکر است که در این دیدار علی دهباشی سردبیر مجله بخارا نیزبه همراه ناظری حضور داشت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شهرام ناظری از موزه جانبازان شیمیایی بازدید کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید