آخرین خبر

اجاره سالن کنسرتی که “موش” دارد

خبرگزاری آوای ایرانیان: یکی از هنرمندان موسیقی گیلان درباره‌ی دشواری‌های برگزاری موسیقی کلاسیک در این استان سخن گفت.

به گزارش آوای ایرانیان، یاور مهدی‌پور اظهار کرد: تور کنسرت «آنسامبل زهی چهار فصل» چندی پیش در رشت و لنگرود برگزار شد و با وجود این‌که اداره ارشاد با ما همکاری زیادی داشت، اما سالن خاتم‌الانبیا رشت ما را گله‌مند کرد. از آنجا که این سالن با برگزاری کنسرت‌های پاپ درآمد بالایی دارد، آن‌ها ترجیح‌ می‌دهند، به جای کنسرت‌های کلاسیک بیشتر میزبان چنین برنامه‌هایی باشند.

این نوازنده و آهنگساز همچنین گفت:‌ با وجود حمایت‌هایی که اداره ارشاد از ما کرد، سالن یک میلیون تومان اجاره‌بها از ما گرفت که برای یک کنسرت کلاسیک در شهرستان منطقی نیست. مگر مردم آنجا چقدر می‌آیند که باخ و ویوالدی بشنوند.

عضو هیئت‌ مدیره انجمن موسیقی گیلان ادامه داد:‌ ما تبلیغات محیطی برای این تور کنسرت نداشتیم؛ اما شهرداری ۱۰ درصد از فروش بلیت را از ما می‌خواست. این در حالی بود که ما برای این کنسرت بلیت‌های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ هزار تومانی فروختیم و تمام بلیت‌های این سالن ۴۰۰ نفره هم به فروش نرفت.

وی افزود: این سالن حتی موش هم دارد و ما می‌ترسیدیم وسط اجرا جیغ یکی از حاضران درآید. با این حال برآیند اجرای ما خیلی خوب بود، اما شرایط اجرا در شهرستان‌ها خیلی سخت شده است. اگر چنین روندی ادامه پیدا کند، به سختی می‌شود در شهرستان‌ها دم از موسیقی فاخر زد.

«آنسامبل زهی چهار فصل» اولین تور کنسرت خود را با هنرنمایی امیر سیرودی (ویلن ۱)، صهبا نیک‌رفتار (ویلن ۱)، کاملیا کوکاییان (ویلن ۲)، اشکان نظام‌دوست (ویلن ۲)، مهدی نشاط (ویولا)، گلایل چترنور (ویلنسل) و پریا کوکاییان (کنترباس) اردیبهشت و خرداد امسال برگزار کرد. منبع: ایسنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجاره سالن کنسرتی که “موش” دارد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید