آخرین خبر

در نشست خانه موسیقی مطرح شد؛ خانه موسیقی مثل همه نهادها حساب پس می‌دهد

خبرگزاری آوای ایرانیان: رییس کمیته هنر شورای شهر تهران گفت: خانه موسیقی برای رفع ابهامات باید گزارش‌هایی درخصوص فعالیتش بدهد و در واقع مثل همه نهادها حساب و کتاب پس می‌دهد.

به گزارش آوای ایرانیان، عبدالحسین مختاباد گفت: خانه موسیقی نهادی نوپاست و قطعا برای خودش نقطه‌ ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: پس از این‌که نشست این خانه در فرهنگسرای ارسباران لغو شد، من تماس‌هایی داشتم و این موضوع را پیگیری کردم؛ البته خانه موسیقی هم باید گوش پذیرا داشته باشد.

این خواننده اضافه کرد: بودجه‌هایی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای نهادهای صنفی در نظر می‌گیرد، حساب شده است. خانه موسیقی هم باید برای برطرف شدن ابهامات گزارش‌هایی در این خصوص بدهد. قطعا من هم تلاش خواهم کرد که در آینده بودجه بیشتری برای خانه موسیقی بگیرم.

مختاباد در پایان سخنانش گفت: خانه موسیقی در حال حاضر یک نوجوان ۱۵ ساله است و نباید از این نوجوان انتظار یک فرد ۴۰ ساله را داشته باشیم.

در نشست ماهانه خانه موسیقی که عصر روز گذشته در این خانه برگزار شده بود، حمیدرضا نوربخش در سخنانی گفت: این جلسه در مقطع تاریخی خاصی برگزار می‌شود و حضور چشم‌گیر شما هنرمندان حکایت‌هایی در خودش دارد و مهم‌ترین پیامش‌ این است که ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز داریم.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: آرزو می‌کنم ماه رمضان ماه صفای دل و خودشناسی بیشتر باشد. ماهی که مقدمه‌اش خداشناسی است و این جزو توفیقاتی است که خداوند به بشر داده است.

مدیر عامل خانه موسیقی با اشاره به لغو پیاپی کنسرت‌های اخیر اظهار کرد: می‌خواهم از رییس جمهور عزیز سخن بگویم؛ وقتی در مقاطع خاصی شرایط بر موسیقیدانان سخت شد، بزرگ‌ترین مقام کشور شجاعانه وارد عرصه شد و از حریم موسیقی دفاع کرد.

این هنرمند خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی! جامعه موسیقی به شما همت و تدبیرتان دل بسته است. امیدواریم با کمک دولت موانع را برداریم و کارها را بهتر پیش ببریم. این روزها دل همه ما آزرده است، زیرا شاهد فشارهایی بودیم که تاکنون وجود نداشته است؛ این اندازه لغو کنسرت و حریم‌شکنی اهل هنر معمولی نیست. سپس همه حاضران به علامت تایید دست زدند.

نوربخش در بخش دیگری از سخنانش گفت: چند روزی است که دل‌آزرده و دل‌شکسته شده‌ام. هم من و هم دوستانم آزرده‌ایم؛ دوستانی که عمر نازنینشان را گذاشته‌اند و بی‌هیچ مزد و همتی خدمت می‌کنند، با این حال با بی‌مهری‌ها مواجه می‌شوند. می‌خواستم امروز با شما درد‌ دل کنم، اما این شوق را که دیدیم، غم از یادم رفت. حضور شما عزیزان التیام‌بخش است و من از خیلی حرف‌ها می‌گذرم.

مدیر عامل خانه موسیقی ادامه داد: زمانی که خانه موسیقی بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه مردم، هنرمندان و مسوولان قرار گرفته و مرکز ثقل اتفاقات هنری شده است، حضورش به بار نشسته و در مقابل هجمه‌ها موثر است عده‌ای از دوستان با برنامه‌ریزی در مقابل این نهاد قد علم کرده‌اند.

وی افزود: نقد چیزی خوبی است و هر انسان عاقلی از نقد سازنده استقبال می‌کند، اما نقد با هتک حرمت، انگ، افترا، تهمت‌زدن و دروغ گفتن فرق دارد. اگر این مرزها را تفکیک کنیم مسائل حل می‌شود. ما نباید به یکدیگر تهمت بزنیم همه سوار بر یک کشتی هستیم و اگر این کشتی غرق شود همه ما در آب فرو رفته‌ایم.

نوربخش در ادامه‌ی سخنانش اظهار کرد: من از این پیشکسوتان شرم دارم. همه کسانی که اینجا هستند عاشقند. این پیشکسوتان شناسنامه هنری این مملکت هستند، بنابراین ما باید در سایه لطف آنان بیارامیم.

وی گفت: ما نباید پیسکسوتان را برنجانیم و بگوییم که این‌ها چرا کنار نمی‌روند؛ البته این حرف به معنای این نیست که ما پتانسیل جوان کشور را نادیده می‌گیریم بلکه بیرق موسیقی به دست جوانان است. جوانان و پیشکسوتان باید کنار یکدیگر باشند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش تصریح کرد: کسانی که پشت این ماجرا هستند دلشان برای موسیقی نسوخته است. دم خروس بدجوری پیداست.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این نشست مصطفی کمال پورتراب پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: چند نفر در غیاب خانه موسیقی صحبت‌هایی مطرح کرده‌اند که من از آنها خواهش می‌کنم انتقادات‌شان را در همین خانه بیان کنند.

این تئوریسین موسیقی مطرح کرد: حیف است موسیقیدانان پشت سر یکدیگر حرف بزنند. بهتر است بیایند با هم صحبت کنیم و قطعا راه‌حل‌های خوب پذیرفته می‌شود. خواهش می‌کنم آن‌ها که پشت سر صحبت می‌کنند بیایند رو در رو شوند و پیشنهادهای خودشان را بدهند اینجا به حرف‌های منطقی عمل می‌کنند.

سپس از پورتراب خواسته شد که برای حاضران پیانو بنوازد.

وی پیش از نواختن قطعه خود گفت: می‌دانید که من ۹۱ ساله شده‌ام و طبیعتا توانایی‌های یک جوان را ندارم، اما سعی می‌کنم به‌روز باشم. تمام انگشتانم آرتروز گرفته، اما سعی می‌کنم طوری پیانو بزنم که آبروریزی نشود.

در بخش پایانی این نشست نیز محمد سریر پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: چندی پیش نقد‌هایی به خانه موسیقی مطرح شده بود که شاید چیزی به جز حسن نیت پشت آن نبود، شاید صحبت‌های مطرح شده به دلیل ناآگاهی و استفهام ذهنی بوده است.

رییس هیات مدیره خانه موسیقی همچنین گفت: آن افراد هم بخشی از بدنه و مجموعه ما هستند که باید به آن‌ها توجه شود. من به کانون‌های دیگر هم گفته‌ام که گزارشی از فعالیت‌ها و پیشنهادهایشان را به هیات مدیره بدهند، زیرا لازم است ما به نظرات دوستان توجه داشته باشیم و مفهوم تمدن همین بحث‌ کردن‌هاست.

به گزارش ایسنا، در نشست ماهانه خانه موسیقی پیروز ارجمند (مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد)، تهمورث و سهراب پورناظری، محمد موسوی، هوشنگ و اردشیر کامکار، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، نسرین ناصحی، سهیلا پورگرامی و … حضور داشتند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “در نشست خانه موسیقی مطرح شد؛ خانه موسیقی مثل همه نهادها حساب پس می‌دهد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید