آخرین خبر

شگفتی نوازندگان مشهور ایتالیایی از خلاقیت نوازندگان ایرانی

خبرگزاری آوای ایرانیان:انزوا فاواتا و مارچلو پگین نوازندگان ایتالیایی گروه موسیقی «آدیوس» پس از نخستین اجرایشان در ایران از خلاقیت نوازندگان ایرانی شگفت‌زده بودند.
به گزارش آوای ایرانیان، گروه موسیقی «آدیوس» با حضور انزوا فاواتا و مارچلو پگین و به سرپرستی سهیل شایسته پور پنجشنبه ۲۸ خرداد در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت و با استقبال زیادی از سوی علاقمندان مواجه شد.
انزو فاواتا نوازنده ساکسیفون و کلارینت و یکی از فعال‌ترین و شناخته شده‌ترین نوازندگان ایتالیایی پس از این اجرا در خصوص چگونگی همکاریش با گروه «آدیوس» گفت: آنا لخنر نوازنده ویولنسل قبلا در ایران و در همین مکان سابقه اجرا داشت. از این رو سرپرست گروه «ادیوس» از طریق ایشان پیشنهاد همکاری با این گروه را به ما داد که این اتفاق بسیار خوبی بود. به هر حال باید بگویم در این اجرا با نوازندگان خوبی آشنا شدم و اجرای خوبی را تجربه کردم.
وی با توجه به اشتراکات فرهنگی فراوان بین دو کشور ایران و ایتالیا اظهار کرد: ایتالیا و ایران از نظر فرهنگی نقاط مشترک زیادی دارند. در مدتی که در ایران بودم از موزه ملی موسیقی ایران دیدن کردم و بسیار لذت بردم. دراین موزه با سازی آشنا شدم که شبیه به کلارینت بود ولی دو هزار سال قدمت داشت و این مهم نشان دهنده نقاط مشترک بین موسیقی دو کشور است.
فاتاوا که در اجرای اخیر خود به همرا گروه آدیوس دو قطعه سولو را با کلارینت اجرا کرد و مورد استقبال حضار قرار گرفت درباره اجرایش گفت: دو قطعه‌ای که امشب اجرا کردم از آهنگ‌های سنتی جزیره‌ای در ایتالیا با نام ساردینا بود. این آهنگ‌ها مضمونی دینی دارند و برای عبادت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این نوازنده ساکسیفون که برای بار اول به ایران آمده بود نوازندگان و موزیسین های ایرانی را بسیار باهوش و خلاق نامید و در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: من قبلا موسیقی کلاسیک ایرانی را دنبال کرده‌ام و از شنیدن آثار موزیسین‌های ایرانی بسیار لذت می‌برم. در مدتی که در ایران بودم با کسانی برخورد داشتم که اجراهای بسیار ناب و خوبی داشتند و خلاقیت آنها شگفت انگیز است. از این رو در صورتی که فرصتی دوباره دست دهد حتما به تهران و دیگر شهرهای ایران می‌آیم و برای این مردم علاقمند به موسیقی کنسرت برگزار می‌کنم.
مارچلو پگین آهنگساز تنظیم کننده و نوازنده گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک نیز که برای اولین بار حضور در ایران را تجربه می‌کرد در سخنان کوتاهی با اعلام خرسندی از حضورش در تهران ابراز داشت: هنگام اجرا حس بسیار خوبی داشتم و با توجه به قابلیت‌های خوب سالن فرهنگسرای نیاوران توانستم شب خوبی را در کنار نوازندگان چیره دست ایرانی تجربه کنم. امیدوارم در آینده بتوانیم همراه این گروه اجراهای دیگری را در تهران و دیگر شهرهای ایران داشته باشیم. کیفیت بسیاری از این نوازندگان همسطح نوازندگان اروپایی است از این رو آرزو می‌کنم که ایرانی‌ها نیز برای اجرای برنامه به ایتالیا بیایند.
کنسرت آنسامبل گروه «آدیوس» پنج شنبه ۲۸ خرداد ماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار برگزرا گردید و مورد استقبال علاقمندان به موسیقی قرار گرفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شگفتی نوازندگان مشهور ایتالیایی از خلاقیت نوازندگان ایرانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید