آخرین خبر

از حضور اولین بانوی فلوتیست تا هنرنمایی نوازنده‌ای با ویلچر

آوای ایرانیان:  کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری همسرش سعید تقدسی دیگر اجرایی بود که در روز اول جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت. این گروه که در تالار رودکی کنسرت خود را برگزار کرد، در سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی ثبت شده و آغاز به فعالیت کرده است. بیشتر اعضای این گروه عضو «انجمن فلوت ایران» و همکار این مجموعه هستند. کر فلوت تهران شامل چهار ساز از خانواده فلوت است: پیکولو، فلوت، فلوت آلتو و فلوت باس.

این گروه با ۱۵ نفر کار خود را  شروع کرد و در حال حاضر به  ۵۳ نفر افزایش پیدا کرده است. این گروه معمولا قطعات آهنگسازان و موسیقیدانان بزرگ از جمله موتسارت، فرانتز داپل، بنجامین بریتن، ژرژ بیزه، توماس آلبینونی، ویوالدی، آنتونی دوراک و حشمت سنجری را در کنسرت های خود برای مخاطبان اجرا می کنند. در این کنسرت نیز منتخبی از آثار موسیقی کلاسیک توسط این گروه اجرا شد.

فیروزه نوایی اولین بانوی فلوتیست ایران است که با عنوان نوازنده‌ «فلوت اول» به ارکستر سمفونیک تهران وارد شد و به استخدام رسمی آن درآمد. نوایی ۳۵ سال در ایران نبود، اما سال ۹۲ دوباره به ایران بازگشت و پس از سال‌ها اجرایی در قالب جشنواره‌ی موسیقی فجر با همراهی «آرپینه ایسراییلیان» روی صحنه برد. او در این مدت، مسترکلاس‌هایی را هم برای علاقه‌مندان این ساز برگزار کرده و حالا در همین راستا «گروه کُر فلوت» را تشکیل داده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “از حضور اولین بانوی فلوتیست تا هنرنمایی نوازنده‌ای با ویلچر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید