آخرین خبر

منوی ویژه کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های ایران (تابستان 94)

خبرگزاری آوای ایرانیان: با پایان تعطیلات عید سعید فطر و یک ماه روزه داری ماه مبارک رمضان، هنرمندان موسیقی کشور در تدارک برگزاری اجراهای زنده و کنسرت‌های خود هستند تا بعد از مدتی، دوباره دست‌به‌کار شوند و اجرا‌های خاطره‌انگیزی برای هواداران خود داشته باشند. این شبهای گرم تابستان هم فرصت خوبی برای گروه های موسیقی است که کنسرت های داغشان را برگزار کنند.

با این اوصاف، در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به برنامه اجراهای زنده چهره‌های مطرح موسیقی کشور و در این گزارش برنامه کامل کنسرت‌های مشخص شده تا امروز را همراه با اطلاعات تکمیلی، خواهید خواند.

برگزاری تور کنسرتهای داخلی و خارج از کشور مازیار فلاحی!

مازیار فلاحی

تور کنسرت «مازیار فلاحی» از آخر تیر ماه سال جاری در اصفهان، تهران و چند شهر دیگر به اجرا در می آید.

کنسرت اصفهان «مازیار فلاحی» خواننده موسیقی پاپ کشورمان در تاریخ ۳۰ تیر ماه در تالار رودکی اصفهان به روی صحنه می رود. همچنین در تاریخ ۳ مرداد ماه این کنسرت در «تالار کیان» شهر بیرجند، ۵ مرداد ماه در «هتل البرز» شهر لاهیجان و در ۱۳ مرداد ماه در «سالن میلاد نمایشگاه بین المللی» تهران به روی صحنه رفته و فلاحی با اجرای قطعاتی از آلبوم های خود با علاقمندان خود دیدار خواهد کرد.

کنسرت اصفهان به همت شرکت تهیه و تکثیر آثار صوتی «آوای نوین» و اجرا در لاهیجان به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی و هنری «جام سبز» برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که فلاحی مهرماه سال جاری نیز به اروپا سفر می کند و در شهرهای مختلف به برگزاری تورکنسرت های خود با عنوان «عاشقانه ها را پایانی نیست» می پردازد.

میزبانی شهر مرزی ایران و ترکیه از «محسن یگانه»

محسن-یگانه-10

محسن یگانه خواننده ی نام آشنای موسیقی پاپ کشورمان که چندی پیش تازه ترین آلبوم موسیقی خود را با نام «نگاه من» روانه بازار موسیقی کشور کرد، تور تابستانه کنسرت های خود را آغاز می کند.

ین خواننده طی تاریخ دوم مرداد ماه سال جاری (ساعت نه شب) در سالن ولیعصر شهر ماکو (آذربایجان غربی) به روی صحنه رفته و تعدادی از قطعات منتخب و محبوبش را به همراه آلبوم «نگاه من»، برای هواداران خود اجرا می کند.

این کنسرت همانند سایر اجراهای این خواننده به رهبری ارکستر «علی ثابت» و با همراهی بنیامین بیانی (ساکسیفون)، حسن فراهانی (ترومپت)، حسین شریفی (ترومبون)، وحید قاسمی و سعید برادران (پرکاشن)، رامین زواری (درامز)، مجید برومند (گیتار بیس)، بابک ملکی (گیتار الکتریک) و عماد نکویی (ویلن) به عنوان نوازنده، برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که این کنسرت نخستین اجرای زنده در شهر ماکو می باشد، ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است که در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

علاقه مندان می توانند جهت تهیه و رزرو بلیت این کنسرت تابستانه به سایت اینترنتی میهن بلیت به نشانی www.mihanbilit.com مراجعه نمایند.

اجرای قطعات جدید در کنسرت مجید خراطها

مجید خراط ها

مجید خراطها نیز که طی این روزها از دومین آلبوم جدید خود رونمایی خواهد کرد روز ۳۰ تیر ماه طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی کنسرت خود را برگزار می کند.

در این کنسرت که بعد از یک ماه توقف و پس از کنسرت های شهرستان این خواننده برگزار می شود، منتخبی از قطعات قدیمی آثار این خواننده به همراه قطعاتی منتخب از آلبوم جدیدش برای مخاطبان اجرا می شود.

سیمین غانم به تالار وحدت می آید

سیمین

سیمین غانم هنرمندی که طی سال های اخیر در حوزه اجراهای زنده بیشتر از بانوان هنرمند دیگر فعالیت می کند روزهای مختلف مرداد ماه امسال نیز کنسرت هایی را برگزار می کند.

غانم در این کنسرت های ویژه بانوان که روزهای ۳۱ تیر، اول، دوم و نهم مرداد ماه ساعت ۱۵ در تالار وحدت برگزار می شود، تعدادی از قطعات خاطره‌انگیز خود چون «گل گلدون»، «مرد من»، «ستاره»، «بی‌قرار»، «حلقه» و «گل پامچال» را اجرا خواهد کرد.

علیرضا قربانی ماندگارترین قطعاتش را در گرگان می خواند

علیرضا قربانی

«علیرضا قربانی» خواننده بنام موسیقی ایرانی با ماندگارترین قطعاتش به دیدار دوستدارانش در شهر گرگان می رود.

محمدرضا ملک زاده، مدیر پروژه های فرهنگی و هنری پردیس سینمایی کاپری و مدیر اجرایی این کنسرت درباره کنسرت پیش رو گفت: «به مناسبت ایام خجسته عید سعید فطر، کنسرت علیرضا قربانی، خواننده آثار فاخر ایرانی، پنجشنبه یکم مرداد۹۴ در دو سانس ۱۸٫۳۰ و ۲۱٫۳۰ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد. سامان صمیمی، میثم مروستی، بهنام ابوالقاسم، بهتاش ابوالقاسم، نیلوفر محبی و آتنا اشتیاقی، نوازندگانی هستند که در این کنسرت، قربانی را همراهی خواهند کرد.»

شایان ذکر است که فروش بلیط های این کنسرت در مراکز فروش سینما کاپری (تلفن ۳۲۳۵۹۲۰۵)، موسیقی روزبه (تلفن ۳۲۲۲۱۳۷۱)، گالری ساعت می نت (تلفن ۳۲۲۴۰۸۹۶) و موسیقی سل (تلفن ۳۲۳۲۵۶۵۴) از ۲۳ تیر آغاز می شود و علاوه بر آن علاقه مندان می توانند از سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com به صورت اینترنتی، بلیط خریداری نمایند.

کنسرت گروه قمر و حمید رضا نوربخش در گرگان برگزار می شود

نوربخش

کنسرت گروه موسیقی «قمر» به آهنگسازی و سرپرستی «نوید دهقان» و آواز «حمیدرضا نوربخش»، هفتهء اول از مرداد ماه سال جاری در گرگان برگزار می گردد.

این کنسرت در ساعت ۲۰ از تاریخ هفتم مرداد ماه، در تالار «فخرالدین اسعد گرگانی» شهر گرگان به روی صحنه خواهد رفت.

حمیدرضا نوربخش (خواننده)، شهریار نظری (دف)، شاهین صفایی (بم تار)، بابک غسالی (عود)، حمید بهروزی نیا و بهزاد رواقی (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، نسیم اربابی و سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی و آیدین ترکیان (کمانچه آلتو)، حسین محمد حسینی و اسماعیل شافعی (نی) و فرهاد صفری (تنبک) در کنار نوید دهقان (کمانچه) در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت

این پروژهء موسیقایی طی دو تاریخ ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه در تالار وحدت تهران نیز به روی صحنه می رود

فروش بلیط اینترنتی این کنسرت از طریق سامانهء www.tiwall.com انجام می پذیرد.

برگزاری تور کنسرت های «مثل مجسمه» مهدی یراحی در تمامی استان های ایران

مهدی یراحی

«مهدی یراحی» خواننده موسیقی پاپ کشورمان که آلبوم «مثل مجسمه» از وی چندی پیش روانه بازار شد، برای اولین بار در سال ۹۴ به رهبری ارکستر «نیما رمضان» روی صحنه خواهد رفت.

این خواننده روز نهم مردادماه و طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با مخاطبانش دیدار خواهد داشت، بلیت فروشی این برنامه از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۲۵ تیرماه آغاز شده و علاقه مندان میتوانند به سایت ایران کنسرت و مراکز معتبر فرهنگی و هنری مراجعه کنند و نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند.

این کنسرت اولین اجرای آلبوم «مثل مجسمه» هم محسوب می‌شود. اثری که روز چهارم تیر به بازار عرضه شد و توانست نظر مثبت مخاطبان این خواننده و اهالی موسیقی را به خود جلب کند. مهدی یراحی در سومین آلبوم رسمی خود با جمعی از چهره‌های مطرح موسیقی همکاری داشت و آثار متفاوتی را نسبت به آلبوم‌های «امپراطور» و «منو رهاکن» ارائه کرد. مثل مجسمه تا این لحظه در صدر جدول فروش سایت «بیپ تونز» قرار دارد.

از سوی دیگر گفته می شود که اجرای نهم مرداد یراحی آغازگر تور کنسرت های او هم خواهد بود. توری که بر اساس اعلام مهدی کرد در تمامی استان های کشور برگزار می شود و قرار است این خواننده و گروهش فعالیت بیشتری در زمینه اجرای زنده داشته باشند. آخرین کنسرت مهدی یراحی به بهمن ۹۳ باز می گردد و او پس از اجرای برنامه در شهر اهواز و دیدار با همشهریانش تمام تمرکزش را روی مراحل تهیه و نشر مثل مجسمه معطوف کرد.

اجرای زنده خواننده نسل اول موسیقی بعد از یک سال و نیم توقف

کنسرت بنیامین 1 (24)

سعید شهروز خواننده نسل اول موسیقی پاپ کشورمان بعد از یک توقف یک سال و نیمه در فعالیت‌هایش، اول مرداد ماه کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می کند.

در این کنسرت میلاد مجذوب رهبر ارکستر و بابک شهروز به عنوان سرپرست ارکستر حضور خواهند داشت. در کنسرت پیش‌رو قطعاتی از آلبوم های منتخب شهروز طی سال‌های گذشته به علاوه چند قطعه موسیقایی از آلبوم جدید که هنوز به بازار نیامده برای علاقه مندان اجرا می شود.

کنسرتی که قرار است در اول مرداد ماه برگزار شود کنسرتی با سازبندی متفاوت است که در آن سعی شده علاوه بر استفاده از سازهای کنسرت‌های پاپ از سازهای کلاسیک و لاتین نیز استفاده شود.

میزبانی «رسانه هنر» از علاقه مندان موسیقی کلاسیک

ارکستر

۱۷۵۹۰۶۳ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» به رهبری پدرام طاهریان از مجموعه های خصوصی حوزه موسیقی نیز اواخر تیرماه سال جاری تازه ترین کنسرت خود را در تالار رودکی تهران برگزار می کند.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در کنسرت ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» که روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر ماه امسال در تالار رودکی برگزار می شود، کنسرتو ویولن بتهون، سمفونی شماره ۸ شوبرت و «دانوب آبی» یوهان اشتراوس برای علاقمندان موسیقی کلاسیک اجرا می شود.

«رضا صادقی» در کرج به روی صحنه خواهد رفت

کنسرت رضا صادقی (19)

«رضا صادقی» خواننده بنام موسیقی پاپ کشورمان در شهر کرج به دیدار دوستدارانش می رود.

این کنسرت طی تاریخ ۱۶ مرداد ماه و در دوسانس به همت شرکت «آوای هنر» و همکاری گروه فرهنگی «میم» و شرکت «سپهر مهروماه» در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که صادقی در این کنسرت به اجرای قطعات آلبوم جدید خود و همچنین قطعات خاطره انگیز قدیمی خواهد پرداخت و همانند اجراهای گذشته ی صادقی «پویا نیکپور» رهبری ارکستر را بر عهده خواهد داشت.

علاقمندان برای تهیه بلیط و شرکت در این کنسرت می توانند به سامانه ی www.84200.ir مراجعه نمایند.

کنسرت شب موسیقی فیلم های «مسعود کیمیایی» برگزار می‌شود

رضا یزدانی

شب موسیقی فیلمهای «مسعود کیمیایی» با اجرای ارکستر سمفونیک به رهبری بهزاد عبدی و خوانندگی «رضا یزدانی» در تهران برگزار می شود.

در این کنسرت که ۱۵ مردادماه در تالار بزرگ کشور برگزار می شود، موسیقی فیلم های مسعود کیمیایی توسط ارکستر سمفونیک به رهبری بهزاد عبدی اجرا می شود.

در اجرای پیشرو موسیقی فیلم هایی چون رئیس، حکم، جرم، متروپل، گروهبان، اعتراض، دندان مار، رضا موتوری،‌ داشاکل و قیصر توسط این ارکستر اجرا می شود که در چند قطعه رضا یزدانی به عنوان خواننده میهمان ارکستر را همراهی می کند.

شایان ذکر است که کنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی»، ۱۵ مردادماه ساعت ۲۱ در تالار وزارت کشور برگزار می شود.

کنسرت عبور همنوازان حصار در بروجرد و اصفهان برگزار می‌شود

معتمدی و قمصری

کنسرت عبور «همنوازان حصار» به سرپرستی و آهنگسازی «علی قمصری» و خوانندگی «محمد معتمدی» اوایل مرداد ماه در بروجرد و اصفهان به اجرا در می آید.

این کنسرت در تاریخ پنجشنبه یکم مرداد ماه (ساعت ۲۱) در تالار «دکتر عبدالحسین زرین کوب» شهر بروجرد و جمعه دوم مرداد ماه درسالن «نگین نقش جهان» (ساعت ۱۸ و ۲۱) شهر اصفهان برگزار می شود که برگزاری این اجرا در اصفهان به همت موسسه موسیقی نوای مهر می باشد.

محمد معتمدی (آواز)، علی قمصری (آهنگساز و نوازنده تار)، شروین مهاجر (نوازنده کمانچه)، حسین رضایی نیا (نوازنده دف)، کامران منتظری (نوازنده تنبک)، مهرزاد اعظمی کیا (نوازنده کمانچه آلتو)، علی امیدی (نوازنده مراژ) در کنسرت عبور به هنرنمایی می پردازند.

شایان ذکر است که علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از کنسرت بروجرد می توانند با شماره تلفن ۴۲۵۰۸۱۲۷ (آموزشگاه موسیقی ماهوز) وبرای تهیه بلیت کنسرت اصفهان بصورت اینترنتی به دو سایت navayemehr.ir و isfahanconcert.com مراجعه کنند.

همنوازان حصار به خوانندگی محمدی معتمدی و آهنگسازی علی قمصری خرداد ماه سال جاری با کنسرت عبور میهمان علاقمندان و هنر دوستان یزدی بوده اند.

تجدید خاطره با پیشکسوتان موسیقی در کنسرت «به همان سادگی»

موسیقی

۷۳۱۱۴۸قطعات ماندگار آهنگسازان و نوازندگان درگذشته و در قید حیات موسیقی ایرانی با حال و هوایی متفاوت هم اول مرداد ماه در تالار وحدت تهران در کنسرتی با عنوان «به همان سادگی» اجرا می‌شود.

این کنسرت مشتمل بر اجرای چند قطعه با ساز پیانو و آواز است که عمده قطعات برگرفته از آثار خاطره انگیزی است که بسیاری از استادان موسیقی ایرانی برای مخاطبان خود رقم زده اند. این قطعات از آثار استاد علی اکبر شهنازی تا استاد انوشیروان روحانی را شامل می شود.

کنسرت «به همان سادگی» به خوانندگی مسعود یکتا و نوازندگی پیانو مزدا انصاری و نگین سریر اول مرداد ماه امسال ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می شود.

اجراهای «شهرام ناظری» در زنجان، اراک و بجنورد

شهرام ناظری

تور کنسرت های داخلی «شهرام ناظری» استاد بنام موسیقی ایران از اواخر تیر ماه سال جاری، در شهرهای زنجان، اراک و بجنورد برگزار می شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، تور کنسرت های استاد «شهرام ناظری» با همراهی گروه موسیقی «مولوی» طی سه تاریخ ۳۰ و ۳۱ تیر و ۲ مرداد ماه سال جاری در سه شهر زنجان، اراک و بجنورد، به روی صحنه می رود.

کنسرت زنجان-۳۰ تیرماه- در سالن «انقلاب» این شهر برگزار خواهد شد که بلیط فروشی آن از روز دوشنبه -۲۱ تیرماه- و از طریق سامانهء ایران کنسرت آغاز می شود. تاریخ ۳۱ تیر ماه به کنسرت در سالن «طوفان» شهر اراک اختصاص دارد و کنسرت دوم مرداد ماه نیز در شهر بجنورد به روی صحنه خواهد رفت.

به روال مرسوم و همیشگی، در این تور، استاد ناظری به اجرای آثار ماندگار و شورانگیز کُردی و فارسی خواهند پرداخت که البته ضمن ارائهء این مجموعهء موسیقایی، قطعاتی از موسیقی شمال خراسان نیز به اجرا در خواهد آمد.

کنسرت گروه موسیقی «ایرا» برگزار می شود

ایرا

گروه موسیقی «ایرا» به آهنگسازی «یاشار اطاعتی» و «حمید خوانساری»، دوم مرداد ماه سال جاری در تالار رودکی به صحنه می رود.

این کنسرت ماحصل اجراهای سه ساله اخیر ایرا در فستیوال های موسیقی مختلف و تور آمریکای جنوبی میباشد که بازخورد تعامل با نوازندگانی از دیگر کشورهاست که به وضوح در آثار اخیر گروه شنیده می شود.

ایرا در اجرای پیش رو قطعاتی همچون ابر و باد، کهربا، آن سوی دیوار، گردش، آیینه، باغ های معلق، فراز، زمان، روشنا و نورد را اجرا خواهد کرد.

در گروه ایرا، حمید خوانساری (عود)، آنار اطاعتی (ویلنسل)، بامداد ملکی (سازهای کوبه ای) و یاشار اطاعتی (کمانچه) به عنوان نوازنده حضور دارند.

کنسرت گروه ایرا ۲ مرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت iranconcert.com مراجعه نمایند.

شایان ذکر است که یاشار اطاعتی و حمید خوانساری سالهاست که بیرون از جریانات داخلی موسیقی ایران به فعالیت و همکاری با هنرمندانی از سایر کشورهای دیگر مشغول هستند.

در کارنامه گروه موسیقی ایرا اجرا در کشورهای ونزوئلا، بولیوی، اکراین، ارمنستان، الجزایر و ترکیه به چشم می‌خورد، همچنین آلبوم این گروه با نام «ایرا» به زودی منتشر خواهد شد.

اجرای اثر مشترک هنرمندان موسیقی و سینما در تالار وحدت

موسیقی

۱۷۴۷۱۴۶مهیار علیزاده آهنگساز جوان موسیقی کشورمان دوم مرداد ماه امسال یک پرفورمنس موسیقایی نمایشی را با حضور صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها در تالار وحدت اجرا می کند.

این آهنگساز که از مدت‌ها پیش پروژه مشترکی به خوانندگی همایون شجریان و علیرضا قربانی را آغاز کرده، مرداد ماه امسال یک پروژه پروژه موسیقایی نمایشی با عنوان «در شعله با تو رقصان» را در تالار وحدت اجرا می کند.

این پروژه مجموعه ای از یک پرفورمنس موسیقایی نمایشی است که به خوانندگی چند هنرمند جوان در عرصه موسیقی و صدا و بازی صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها انجام خواهد گرفت.

روایت‌ها که مجموعه‌ای از داستان‌های عاشقانه را روایت می‌کنند به نوشته علیزاده و استفاده از اشعار شاعرانی چون هوشنگ ابتهاج، مولانا و اشعار یک شاعر جوان به نام علیرضا کلیایی برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

سیروان خسروی و اجرا در شب تولدش!

سیروان

سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ کشورمان که این روزها نام و تصویرش در تبلیغات محیطی و مجازی یک کمپانی محصولات خوشبوکننده قرار دارد تصمیم دارد چهارم مرداد همزمان با سالروز تولدش تازه ترین کنسرت موسیقایی خود را در قالبی متفاوت با پشتیبانی این کمپانی برگزار کند.

این کنسرت که به گفته خسروی در فضایی آرام و متفاوت برگزار می شود علاوه بر برگزاری در روز چهارم مرداد ماه، در روز هشتم مرداد ماه طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران نیز برگزار می شود.

اجرای تابستانی جهانبخش

کنسرت بابک جهانبخش (7)

بابک جهانبخش بعد از برگزاری آخرین کنسرت‌اش در خرداد ماه اعلام کرد مدتی می‌خواهد از فضای کنسرت‌ها دور باشد تا بتوان چند روزی استراحت کند. بعد از گذشت دو ماه حالا قرار است دوباره به صحنه برگردد و کنسرتی را در تهران برگزار کند.

جهانبخش در تاریخ ۲۹ و ۳۰ مرداد طی چهار سانس در سالن میلاد نمایشگاه به همت موسسه فرهنگی هنری «اکسیر نوین» با مخاطبان خود دیدار می‌کند.

«گیل و آمارد» و نوای موسیقی گیلان در تالار وحدت

تالار وحدت

ناصر وحدتی پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه گیلان هم نهم و دهم مرداد ماه با گروه «گیل و آمارد» در تالار وحدت تازه ترین کنسرت خود را برگزار می کند.

این خواننده موسیقی گیلان تاکید کرده است: «آنچه گروه «گیل و آمارد» به آن تاکید زیادی داشته و دارد اجرای غیر تکراری در کنسرت هایش است که با توجه به فعالیت‌های این چند ساله اخیر بعید می دانم که کنسرت تکراری برگزار کرده باشیم. در این برنامه هم نهایت تلاش خود را انجام داده ایم که قطعاتی را برای تماشاگران ارائه کنیم که نسبت به اجراهای قبلی مان کاملا قطعات متفاوت و جدیدی هستند.»

کنسرت گروه «گیل و آمارد» روزهای ۹ و ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت میزبان علاقه مندان موسیقی نواحی است.

حمید عسکری از عشق می خواند

حمید عسکری

حمید عسکری خواننده پاپ هم در تازه ترین کنسرت خود که ۲۲ مرداد ماه برگزار می شود، قطعات منتخبی از آلبوم جدید «از عشق» را برای مخاطبان و طرفدارانش اجرا می کند.

در کنسرت حمید عسکری که ۲۲ مرداد ماه امسال طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، این خواننده علاوه بر اجرای آهنگ های منتخب آلبوم «کما» و آثار قبلی اش، قطعاتی از تازه ترین آلبوم خود را که «از عشق» نام دارد نیز برای مخاطبان ارائه خواهد داد.

آلبوم موسیقی «از عشق» پنجم خرداد ماه امسال به صورت سراسری روانه بازار موسیقی شده است. در این آلبوم که پنجمین آلبوم رسمی حمید عسکری بعد از مجموعه آلبوم های «کما» و «خوشبختی» است دوازده قطعه موسیقایی با نام های «خواهش که می کنم»، «ایده آل»، «عشق تو»، «فراموشی»، «می ترسیدم»، «گریه مرد»، «عشق سابق»، «خط به خط»، «ماه من»، «از عشق»، «کلاریت» و «کبریت» با ترانه هایی از امیر بذرافشان، علی ایلیا، امین بامشاد، علی عباسی، کاظم موسوی، علی بحرینی، برای دوستداران موسیقی عرضه شده بود.

نجار و خواننده کم حاشیه به فرهنگستان هنر می آید

موسیقی

سهیل نفیسی خواننده صاحب سبک و با سابقه موسیقی کشورمان نیز که با آلبوم های «ری را»، «چنگ و سرود» و «ترانه های جنوب» طی سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده، روزهای شانزدهم و هفدهم مرداد ماه امسال بعد از مدت ها دوری از اجراهای زنده موسیقایی کنسرتی را در فرهنگستان هنر برگزار می کند.

این خواننده نجار پیشه که این روزها مشغول آماده سازی تازه ترین آلبوم خود بر اساس اشعار حافظ است در تاریخ های یادشده همچون اجراهای قبلی خود با خوانندگی و نوازندگی گیتار خود از طرفداران میزبانی می کند.

«تهمورس پورناظری»روی صحنه می‌رود

دف نوازی

«تهمورس پورناظری» اول و دوم شهریور ماه، اولین کنسرت از مجموعه کنسرت‌هایی که قرار است با عنوان «تهمورس و ما» برگزار شود را روی صحنه تالار وحدت می‌برد. این در حالی است که این آهنگساز و نوازنده، رویکردی متفاوت از آنچه در کنسرت‌های معمول دیده می‌شود را برای این اجرا در نظر گرفته است.

در این برنامه تینا جامه‌گرمی با نواختن (ویولون و پیانو)، نگار نوراد (ویولونسل)، آتنا اشتیاقی‌ (ویولونسل و کنترباس)، حسین رضایی نیا (سازهای کوبه‌ای) و آرین کشیشی (کنترباس و گیتاربیس)، تهمورس پورناظری را همراهی خواهند کرد. او خود در این کنسرت تار،‌ سه‌تار و تنبور و برای نخستین بار «دوتار» می‌نوازد، وی موسیقی این برنامه را با نگاهی آزاد از ترکیب آهنگسازی و بداهه نوازی تدوین کرده است.

شایان ذکر است که «تهمورس و ما» اجرایی است که «رضا موسوی» طرح‌هایی از تهمورس پورناظری را کارگردانی هنری خواهد کرد، این برنامه قرار است علاوه بر تهران در شهرهایی چون رشت، گنبد، گرگان، کرمانشاه، شیراز و تبریز به صورت کنسرت به روی صحنه برود.

«تهمورس پورناظری» با همراهی همایون شجریان سال گذشته تورِ موفق «چرا رفتی» را در تهران و بسیاری از شهرهای ایران روی صحنه برد که می‌توان آن را جزو پرمخاطب‌ترین کنسرت‌های برگزار شده در حوزه‌ی موسیقی معاصر ایران به شمار آورد. از آخرین آثار منتشر شده‌ی او نیز «قطره‌های باران» با صدای «علیرضا قربانی» است که دربرگیرنده‌ی قطعاتی از ساخته‌های او، سهراب و کیخسرو پورناظری بود.

اولین زنی که در جهان دکترای گیتار گرفت، به ایران آمد

لیلی افشار

«لیلی افشار» و «فیروزه نوایی» دو بانوی نوازنده موفق کشورمان قصد دارند برای نخستین بار اجرای مشترکی را روی صحنه ببرند. ضمن اینکه افشار به ایران آمده و به زودی نیز مسترکلاس هایی را در نقاط مختلف کشور برگزار می کند.

لیلی افشار گیتاریست ایرانی و آهنگساز سرشناس قصد دارد اجراهایی را در شهرهای مختلف کشورمان روی صحنه برده و همچنین مسترکلاس هایی را نیز برگزار کند، این هنرمند درباره فعالیت های تازه اش در ایران گفت: «۷ و ۸ مرداد با همراهی فیروزه نوایی دوئت گیتار و فلوت را در تالار وحدت اجرا کرده و ۹ مرداد هم در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود. افشار و نوایی در این اجراها قطعات مختلفی را از دوره های مختلف می نوازند.»

او ادامه می دهد: «مسترکلاس هایی را هم ۱۵ و ۱۸ مرداد در تهران برگزار خواهم کرد. همچنین اول مرداد در اصفهان مسترکلاس خواهم داشت، همچنین ۱۱ مرداد هم در زنجان، ۱۷ مرداد در تبریز و ۲۶ مرداد در قائمشهر مسترکلاس ها برگزار می شود.»

شایان ذکر است که افشار با همراهی نوایی ۱۷ مرداد در شهر گرگان هم دوئت گیتار و فلوت را اجرا کرده و روز بعد از آن هم برای هنرجویان و نوازندگان جوان این شهر مسترکلاسی را برگزار می کند.

این هنرمند که خود تازه به ایران آمده از ۲۳ تیر تمرین خود را با فیروزه نوایی آغاز می کند تا مثل همیشه اجرای خاطره انگیزی را روی صحنه ببرد، افشار که دکترای خود را از دانشگاه ایالتی فلوریدا دریافت نمود، تا کنون جوایز زیادی را برده و اکنون استاد دانشگاه ممفیس است. نوایی نیز از هنرمندان برجسته کشورمان است که ساکن کشور اتریش است.

بلیتهای این کنسرت از هم اکنون در سایت www.iranconcert.ir قابل خریداری است.

از قونیه تا مراکش با آقای «سماع» همراه شوید!

موسیقی

«آقای سماع» به سرپرستی «امیر حسین حسین‌نیا»، نیمه مرداد ماه سال جاری در تالار رودکی شهر تهران به روی صحنه می‌رود.

گروه موسیقی آقای سماع در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مرداد ماه طی ۴ سانس (۱۸:۰۰و ۲۱:۰۰) به دیدار مخاطبانش می‌رود. سماع به عنوان جزو جدایی ناپذیر این گروه موسیقی، این بار با سماع قونیه و مراکش، امیر حسین حسین‌نیا و گروهش را همراهی می‌کند.

وحید قاسمی (درامز و پرکاشن)، امیرحسین جعفری (گیتار و همخوان)، راحله فیروزی (همخوان)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ادوات مراقبه) و سینا مشفقی (دف، ستار و همخوان) در این اجرا امیرحسین حسنی نیا (سرپرست گروه، آهنگساز ، بربت و همخوان) را همراهی می‌کنند.

شایان ذکر است که حسنی‌نیا آهنگساز و سرپرست گروه «آقای سماع» دانش‌آموخته موسیقی از دانشگاه بین‌الملل ترکیه و اولین سماع‌گر ایرانی است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۷۹ شروع کرد و تا امروز ۷ اپرا روی صحنه برده که اپرای «مسافر آب» و «از مولوی تا مولانا» از جمله این تجربه‌ها هستند. او و گروهش در اسفند ماه سال گذشته پس از انتشار اولین آلبوم گروه آقای سماع، طی ۴ سانس در تالار رودکی به دیدار مخاطبانشان رفتند.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.
منبع: موسیقی ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “منوی ویژه کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های ایران (تابستان ۹۴)”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید