آخرین خبر

حضور نوجوانان ایرانی در “ارکستر نوجوانان سیستم اروپا”

خبرگزاری آوای ایرانیان: چهار نوازنده نوجوان ایرانی راهی ایتالیا می شوند تا به همراه «ارکستر نوجوانان سیستم اروپا»در سالن«لاس کالای» میلان به اجرا بپردازند.

به گزارش آوای ایرانیان، آرمان نوروزی رهبر«ارکستر نوجوانان ایران» ضمن اعلام این خبر گفت: هر ساله برنامه ای در یکی از کشورهای اروپایی برای نوازندگان نوجوان کشورهای مختلف برگزار می شود که طی آن «دوره های آموزشی»، «تمرین رپرتوارهای مختلف» و «به روی صحنه بردن اجراهای مشترک» را برایشان برگزار می کنند.

وی در ادامه افزود: امسال این برنامه در قالب«ارکستر نوجوانان سیستم اروپا»در شهر میلان برگزار خواهد شد و از ایران نیز مه گل طاهری(ویلنسل)، باران محمدی(ویلنسل)، شیرین محمدی(فلوت) و یاشار نوروزی(ویلن) در این ارکستر حضور خواهند داشت. در واقع این برنامه در ادامه اندیشه «ال سیستما» است که حدود ۴۰ سال قبل از ونزوئلا آغاز شد و کم کم به اروپا راه پیدا کرد و به مقوله های آموزش موسیقی و فرهنگ ها توجه ویژه ای دارد.

نوروزی همچنین عنوان کرد: این ۴ نوجوان ایرانی از ۲۸ مرداد تا ۹ شهریور به همراه این ارکستر ۱۶۰ نفره اروپایی تمرین خواهند کرد و یک اجرا به همراه همین ارکستر و یک اجرای مشترک دیگر را به همراه ارکستر دیگری که از ونزوئلا خواهد آمد به روی صحنه خواهند برد. این در حالی است که کلاس های مختلفی توسط ۶۰ معلم موسیقی در این مدت برای نوازندگان این ارکستر برگزار خواهد شد.

رهبر«ارکستر نوجوانان ایران» در مورد نحوه انتخاب این چهار نوازنده ایرانی برای شرکت در این ارکستر اروپایی گفت: سال گذشته ما با دست اندرکاران این برنامه ارتباط گرفتیم و امسال آنها از ما خواستند با توجه به فعالیتی که همراه با«ارکستر نوجوانان ایران» داریم نوازنده هایی را بر حسب نیاز این ارکستر اروپایی به آنها معرفی کنیم.

وی افزود: ما فیلم نوازندگی حدود ۱۲ نوازنده نوجوان«ارکستر نوجوانان ایران» را برای آنها ارسال کردیم که از این میان چهار نوازنده را انتخاب کردند. این چهار نوازنده فقط هزینه رفت و برگشت خودشان را می پردازند و سایر هزینه ها برعهده دست اندرکاران این ارکستر اروپایی است.

آرمان نوروزی گفت: قطعا حضور در چنین برنامه ای می تواند برای نسل نوجوان ما بسیار تاثیر گذار باشد و بینش آنها را نسبت به موسیقی و فعالیت های آینده شان جدی تر کند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حضور نوجوانان ایرانی در “ارکستر نوجوانان سیستم اروپا””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید