آخرین خبر

علی رهبری: به تمام قول های شش ماهه ام عمل کردم

آوای ایرانیان: علی رهبری شب گذشته(چهارشنبه ۱۴ مرداد) ارکستر سمفونیک تهران را در حالی رهبری کرد که طبق قول هایش آخرین رپرتوار برنامه ریزی شده اش برای شش ماهه اول این ارکستر به اجرا در آمد.

به گزارش آوای ایرانیان، علی رهبری با اجرایی که شب گذشته از ساعت ۳۰/۲۱ همراه با ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت به روی صحنه برد رسما تمامی کنسرتهایی که قولش را داده بود عملی کرد.

ارکستر سمفونیک تهران در این اجرا با همراهی سولیست روسی اش یعنی الکساندر رودین به روی صحنه آمد. بردیا کیارس نیز که در کنسرت قبلی ارکستر سمفونیک تهران جای خودش را به عنوان کنسرت مایستر ارکستر به امیر باورچی داده بود در بخش اول برنامه دوباره بر روی صندلی کنسرت مایستر تکیه زد.

انتخاب اجرای«کنسرتو ویلنسل دوورژاک» که مربوط به دوره رمانتیک است و به نسبت سایر دوره های دیگر موسیقی کلاسیک از نظر شنیداری به ذائقه مخاطب ایرانی نزدیک تر است انتخابی هوشمندانه از سوی علی رهبری برای بخش اول برنامه محسوب می شد.

حضور الکساندر رودین به عنوان سولیت ویلنسل در اجرای اثر«کنسرتو ویلنسل دوورژاک» نیز بر روی کیفیت کلی ارکستر سمفونیک تهران اثر مثبتی گذاشته بود. حتی گروه سازهای بادی که ۵ ماه قبل با مشکلات زیادی مواجه بودند نیز پیشرفت نسبی را می شد در اجرایشان دید.

اجرای بخش اول برنامه و به خصوص نوازندگی الکساندر رودین به قدری مورد توجه و تشویق مخاطبان قرار گرفت که این نوازنده روسی پس از پایان اجرای بخش اول، یک بار دیگر به روی صحنه بازگشت و با اصرار علی رهبری یک قطعه سلو برای حاضران در تالار وحدت نواخت.

علی رهبری در پایان این بخش گفت: من ایشان (الکساندر رودین) را سال ها است که می شناسم و خوشحالم که الکساندر رودین در این کنسرت که کنسرت آخر ما در برنامه اولیه محسوب می شود حضور داشت. برای کسانی هم که اجرای سلوی شب قبل ایشان را نیامده بودند باید بگویم که ایشان عالی بودند و در آن کنسرت ویلنسل و پیانو نواختند.

در بخش دوم ارکستر سمفونیک تهران به اجرای اثر«شهرزاد» ساخته کورساکف پرداخت و نکته جالب آنکه امیرباورچی جایش را با بردیا کیارس عوض کرد و در جایگاه کنسرت مایستر قرار گرفت.

در پایان این بخش علی رهبری در میان تشویق های حاضران از نوازنده هارپ ارکستر خواست تا کنار او قرار بگیرد و درباره اش گفت: هیچ چیز بهتر از این نمی شود که من به شما کسی را نشان بدهم و معرفی کنم؛ چندی قبل کسی به من گفت یک نوازنده هارپ که تنها ۱۲ سال سن دارد از توانایی های خوبی برخوردار است و اگر می شود از او امتحان بگیر. من هم پذیرفتم. این دختر ۱۲ ساله برای من نواخت و دیدم که چه استعداد خوبی دارد و از او برای حضور در ارکستر سمفونیک تهران دعوت کردم.

وی ادامه داد: نوازندگی هارپ یک کار است اما نوازندگی در ارکستر کار بسیار سخت و مهمی است. این نوازنده با استعداد ۱۲ ساله به ارکستر آمد و ظرف دو روز خودش را به ارکستر رساند و من امشب با افتخار می گویم این آینده ایران است.

علی رهبری ادامه داد: وقتی اسفند ماه گذشته به یکباره به ایران آمد و ارکستر را راه انداختیم خیلی ها که ساده بودند گفتند امکان ندارد با این شرایط بتواند کار کند و برنامه هایی را که قول داده اجرا کند. امشب خوشحالم که بگویم به تمامی قول ها و برنامه هایی که برای شش ماه اول عنوان کرده بودم عمل کردم و مطمئن باشید به هیچ عنوان کارم را رها نمی کنم مگر اینکه به زور از ایران بیرونم کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علی رهبری: به تمام قول های شش ماهه ام عمل کردم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید