آخرین خبر

غیبت طولانی وزیر ارشاد در جشنواره موسیقی فجر

آوای ایرانیان: جشنواره موسیقی فجر در حالی به روزهای پایانی برگزاری خود نزدیک می شود که نه از حضور وزیر ارشاد در اجراها خبری هست و نه مدیران خارجی فستیوال ها به طور رسمی با اهالی رسانه دیدار کرده‌اند.

به گزارش آوای ایرانیان، سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی به روزهای پایانی برگزاری خود نزدیک می شود که نه از حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجراهای جشنواره خبری هست و نه مدیران خارجی فستیوال ها که از سوی ستاد جشنواره به ایران دعوت شده اند به طور رسمی با اهالی رسانه دیدار کرده اند.
یکی از نکات جالب توجه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر صادر نشدن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره است، این در حالی است که علی جنتی در بهمن ماه سال جاری به صورت جداگانه برای جشنواره های تئاتر و فیلم فجر پیام هایی را صادر کرده بود.
البته حضور پیدا نکردن وزیر تا پایان روز هشتم برگزاری جشنواره نیز از نکات قابل تامل جشنواره امسال است که اهالی رسانه و هنرمندان امیدوارند طی روزهای باقیمانده شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عالی ترین مرجع اداری و اجرای سیاست های دولت یازدهم در عرصه فرهنگی باشند. البته ۲۵ بهمن ماه سال گذشته علی جنتی همراه با تعدادی از اعضای کابینه در یک اجرای ویژه برای مدیران دولتی، هنرمندان و اهالی رسانه به تماشای آثار منتخب جشنواره سی ام موسیقی فجر در تالار وحدت نشست اما در این دوره و تا لحظه انتشار این خبر نه خبری از حضور وزیر ارشاد در اجراهای جشنواره در رسانه ها مخابره شد و نه پیامی از سوی وی برای جشنواره سی و یکم فجر منتشر شده است.
شاید این موضوع نشات گرفته از پرکاری ها و مشغله های اجرایی وزیر ارشاد دولت یازدهم باشد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که عدم حضور یک مرجع عالی رسمی دولت در رویداد ملی چون جشنواره موسیقی فجر که تاکنون شاهد حضور سخنگوی دولت و وزیر راه و شهرسازی بوده موجب ایجاد ابهامات و سوالاتی می شود که به هر ترتیب به صلاح موسیقی نیست.
از مدیران خارجی چراغ خاموش چه خبر
از نکات حاشیه ای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برگزار نشدن نشست رسانه ای برخی از مدیران فستیوال های موسیقی دنیاست که تا به امروز این اتفاق نه تنها از سوی ستاد برگزاری جشنواره برنامه ریزی نشده بلکه در اجرای ویژه که تعدادی از هنرمندان منتخب برای این مدیران به محض ورود به تهران در موزه موسیقیداشتند نیز از اهالی رسانه دعوتی به عمل نیامده است. البته قرار است گزارشی از سوی روابط عمومی جشنواره پیرامون این اجرای ویژه به رسانه ها ارسال شود.
«ارنت آبرت» از کشور سوییس و مدیر «موزه‌‌ قوم‌نگاری ژنو»، «ژوهم والکتبرگ» از کشور هلند و مدیر برنامه‌ جشنواره‌ این کشور، «آنوتنیوس ون در ایکن» از کشور بلژیک و عنوان نایب رییس بخش بین‌الملل، جز و موسیقی الکترونیک مرکز هنرهای زیبای موسیقی بوزار، «فوزیه سعید» از اسلام آباد پاکستان و  مدیر اجرایی موسسه‌ ملی میراث محلی و سنتی این کشور، «پیر کامیل جولز» و «فرانسیس دگئورگ» از کشور فرانسه، «صوفیانه فکی» از کشور تونس، «ژوزف آیچینگر» از کشور اتریش و مدیر هنری جشنواره‌ «ان او ای» و «آیلا رزا»، مهمانان خارجی سی‌ویکمین جشنواره‌ موسیقی فجر هستند که گفته شده بود درسه روز پایانی جشنواره در ایران حضور خواهند داشت که تا لحظه ارسال این گزارش نه از معرفی رسمی این مدیران در جشنواره خبری هست و نه نشست رسانه ای برای دیدار اهالی رسانه با افراد یاد شده در نظر گرفته شده است. البته گویا تعدادی از این مدیران شب گذشته در کنسرت کامکار حضور پیدا کرده بودند.

 

چرایی عدم پوشش خبری جشنواره موسیقی فجر از سوی رسانه “آوای ایرانیان”

 

منبع:مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “غیبت طولانی وزیر ارشاد در جشنواره موسیقی فجر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید