آخرین خبر

هارولد لوید، تام کروز دهه ۲۰ بود/ گرامیداشت نابغه سوم کمدی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از هالیوود ریپورتر، به مناسبت صدمین سال ساخته شدن فیلم مشهور هارولد لوید «ایمنی آخر از همه» یکشنبه مراسمی با حضور سوزان لوید نوه این کمدین در موزه آکادمی برگزار می‌شود. وی قرار است در مورد اینکه چرا میراث کمدی و پرهیجان پدربزرگش ماندگار است، صحبت کند.

هر چند این کمدی کلاسیک امسال ۱۰۰ ساله می‌شود، اما با اکشن‌های جدی این فیلم باورشدنی نیست که قدمت آن به دوران سینمای صامت بازگردد. برای بزرگداشت این فیلم قرار است یکشنبه به عنوان یکی از فیلم‌های «یکشنبه‌های صامت» در موزه آکادمی اکران و با همراهی موسیقی زنده ارکستری حس تعلیق و ترس از ارتفاع آن تشدید شود.

سوزان لوید، نوه لوید هم در این برنامه حضور خواهد داشت. او دهه‌هاست که به‌عنوان نگهبان برای حفظ یادگاری‌های پدربزرگش فعالیت می‌کند. در این فیلم سوپراستار دهه ۱۹۲۰ در حال بالا رفتن از آسمان‌خراشی در مرکز شهر لس‌آنجلس و در نهایت آویزان شدن از صفحه ساعت معلق به یکی از نمادین ترین تصاویر تمام تاریخ سینما بدل شده است.

سوزان می‌گوید: شاید او تام کروز دهه ۱۹۲۰ بود. من تام کروز را ملاقات کردم و در این مورد با او صحبت کردم. او یکی از طرفداران بزرگ هارولد است و کریستوفر مک کواری (کارگردان فرنچایز «ماموریت غیرممکن») هم همینطور. هارولد همیشه می‌خواست همه چیز را جلوتر ببرد، حتی اگر شخصیت او روی پرده ظاهرا ملایم و حتی گاهی بداخلاق بود اما به عنوان یک قهرمان اکشن هم شناخته می‌شد و واقعا تصاویر هیجان‌انگیزی خلق می‌کرد.

در نمایش ویژه یکشنبه یک قهرمان دیگر هم گرامی داشته می‌شود: آهنگساز کارل دیویس که ۳ آگوست در ۸۶ سالگی در بریتانیا درگذشت و سوزان لوید را که چندین دهه با او در موسیقی این فیلم و فیلم‌های دیگر هارولد لوید کار کرده بود، شوکه کرد.

هارولد لوید ششمین عضو مؤسس آکادمی اسکار و بهترین دوستش داگ فیربنکس رئیس و بنیانگذار آکادمی بود. از همین رو سوزان می‌گوید بهترین کار این است که هارولد را بیرون بیاورید و او را به آن‌هایی که او را ندیده‌اند یا کارش را تجربه نکرده اند، نشان دهید آن وقت می‌بینید که چطور همه می‌خندند.

سوزان لوید تلاش زیادی می‌کند تا جوانانی را که با دنیای لوید آشنا نیستند به دنیای سینمایی پدربزرگش بکشاند. او می‌گوید: من فیلم‌های هارولد را به مدرسه‌های لس‌آنجلس می‌برم و به بچه‌های کلاس‌های ششم، هفتم و هشتم می‌گویم: این پسر عینکی مثل برادر بزرگتر هری پاتر است.

هر چند گاهی هارولد لوید پس از چارلی چاپلین و باستر کیتون در رتبه سوم ستارگان بزرگ و نابغه کمدی صامت قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد در قرن بیست و یکم، هارولد لوید بیشتر باید به عنوان همتای کیتون و چاپلین در نظر گرفته ‌شود.

هارولد لوید که ۱۸۹۳ متولد شد و سال ۱۹۷۱ از دنیا رفت بازیگر، کمدین، فیلمنامه‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده و بدل‌کار آمریکایی بود که در تعداد فراوانی فیلم صامت کمدی بازی کرد. وی در فاصله سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۴۷ حدود ۲۰۰ فیلم کمدی صامت و ناطق ساخت. در بیشتر فیلم‌های او سکانس‌های هیجان‌انگیزی از صحنه‌های تعقیب و گریز طولانی و اعمال فیزیکی جسورانه جای داشت. باوجود اینکه وی سال ۱۹۱۹ در حال گرفتن چند عکس تبلیغاتی مجروح شده بود، خودش بدلکاری‌هایش را انجام می‌داد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هارولد لوید، تام کروز دهه ۲۰ بود/ گرامیداشت نابغه سوم کمدی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید