آخرین خبر

ماجرای توقف اکران «زیر صفر مرزی» در مشهد

ماجرای توقف اکران «زیر صفر مرزی» در مشهد

به گزارش آوای ایرانیان،  مستند «زیر صفر مرزی» یکی از جدیدترین آثار گروه هنر و تجربه است که اکران آن از چند روز پیش در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران شد. اما از روز شنبه اکران آن در این شهر متوقف شد. ابتدا گفته می‌شد اداره ارشاد استان خراسان رضوی دستور توقیف این مستند را داده اما معاون هنری و سینمایی این اداره این خبر را تکذیب کرد.

مهدی افشارنیک در روزنامه ایران در این باره نوشت: «مستند «زیر صفر مرزی» دوم مهر به عنوان میهمان گروه هنر و تجربه در پردیس هویزه مشهد اکران شد. هشتم مهر هم قرار بود برنامه‌ای برای اکران و نقد و بررسی فیلم در همین پردیس اجرا شود اما گفتند امکان اکران نیست و اداره کل ارشاد استان خراسان رضوی گفته است نمایش فیلم را متوقف کنید. البته اکنون اداره ارشاد خراسان رضوی می‌گوید سینما به دلیل عدم استقبال مخاطبان تصمیم گرفته اکران فیلم را متوقف کند. در صورتی که این‌طور نبوده و در اولین اکران این مستند در مشهد یعنی دوم مهر، سالن تقریباً پر شده و برای آن دو جلسه نقد و بررسی هم تعداد زیادی میهمان دعوت شده بود. ضمن اینکه اصولاً در گروه هنر و تجربه بی‌مخاطب بودن ملاک نیست. هدف این گروه حمایت از سینمای مستند است و حتی اگر «زیر صفر مرزی» بی‌مخاطب هم بود این حق را در گروه هنر و تجربه داشت که تعداد مشخص شده اکران را بگیرد. پردیس هویزه مشهد برای ۴ روز به ما اکران داده بود که الآن فقط یکی از آنها انجام شد.

زمانی که این مستند در جشنواره سینما حقیقت اکران شد، خبرگزاری موج گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس انجام داد. ایشان در این مصاحبه گفته بودند «زیر صفر مرزی» توهین به مقدسات است. در صورتی که من مطمئنم آقای پژمان‌فر این مستند را ندیده. چون در تمام روزهای اکران در جشنواره سینما حقیقت حضور داشتم و اگر این نماینده برای تماشای فیلم به سینما می‌آمد حتماً از او استقبال می‌کردم. به همین دلیل می‌گویم این نماینده مجلس مستند را ندیده و تنها براساس شنیده‌ها قضاوت کرده است. اکنون هم گفته می‌شود شبکه بی‌بی‌سی‌فارسی «زیر صفر مرزی» را تبلیغ کرده است. در صورتی که این شبکه حتی یک گزارش هم در این زمینه پخش نکرده است. تنها یکی از کارمندان بی‌بی‌سی در حساب توئیتری خود نوشت که کاش می‌توانست این مستند را در تهران تماشا کند. من تصور می‌کنم این توئیت را مستمسک قرار داده و ادعا کرده‌اند این شبکه حامی مستند ماست. درحالی‌که «زیر صفر مرزی» درباره جنگ، شهدا، زندگی مردم در حاشیه جنگ و نفت است و شاید به دلیل نقد مدیریت جنگ حساسیت‌هایی نسبت به آن ایجاد شده باشد. اما اکران این مستند تا به حال در هیچ شهر و استان دیگری با مشکل مواجه نشده و روند قانونی را طی کرده و اکنون هم در تهران، بابل، کرمان، اصفهان و شیراز در حال نمایش است.‌»

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ماجرای توقف اکران «زیر صفر مرزی» در مشهد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید