آخرین خبر

میزبانی خانه هنرمندان ایران از سه نمایشگاه تجسمی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه عکس، چیدمان و ویدئو آرت روز پنجشنبه اول تیر ماه و ۲ نمایشگاه عکس و نقاشی، جمعه دوم تیر ماه در گالری‌های این مجموعه افتتاح خواهند شد.

نمایشگاه عکس، چیدمان و ویدئو آرت با عنوان «در برابر فراموشی» به کارگردانی و کیوریتوری علی پاکزاد با نمایش آثار تصویری مستند مربوط به حضور او در افغانستان و اوکراین، روز پنجشنبه اول تیر ماه ساعت ۱۷ در گالری ممیز افتتاح می‌شود و تا یازدهم تیر ماه ادامه دارد. این نمایشگاه با نمایش عکس‌هایی از افشین قدبیگی و آثار ویدئویی به رخدادهای پس از حضور طالبان در افغانستان و جنگ اوکراین می‌پردازد.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «خشونت‌طلبان، جهان را با کلمه‌ جنگ آراسته تا در هر نقطه‌ای از جهان، سایه‌ ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنج‌های همیشگی کند … هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی می‌ایستند …»

نمایشگاه نقاشی‌های جواد قنبرپور با عنوان «سطل آشغال» و نمایشگاه عکس‌های خوشه شایان با عنوان «روایت سهمگین ترانه حوا» نیز ساعت ۱۷ روز جمعه دوم تیر ماه به ترتیب در گالری‌های زمستان و تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهند شد و تا ۱۲ تیر ماه میزبان علاقه مندان هستند.

در بخشی از توضیح نمایشگاه «سطل آشغال» آمده است: همه این سال‌ها در نقاط مختلف شهر، خیابان، در مسیر خانه، کارگاه، محل کار و هر کجا که می‌رفتم، سطل‌های زباله را می‌دیدم. بیش از هر چیز دیگری در شهر سطل‌های زباله نظرم را به خود جلب می‌کردند؛ گویی از قبل با آن‌ها آشنا بودم. در سال‌های اخیر اما سطل‌های زباله چهره دیگری به خود گرفته بودند؛ این بار برایم طبیعت بی‌جان‌هایی بودند که کوچک‌ترین نقشی در کنترل چیدمان، ترکیب‌بندی و نور و سایه آن‌ها نداشتم.

آثار نمایشگاه «روایت سهمگین ترانه حوا» بر اساس کتاب خوشه شایان با همین نام انتخاب شده است، شامل پنج مجموعه عکس است و کتاب نیز در این نمایشگاه برای مطالعه و خرید عرضه خواهد شد.

خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “میزبانی خانه هنرمندان ایران از سه نمایشگاه تجسمی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید