آخرین خبر

تنبک نوازی مهاجم استقلال در کنسرت موسیقی سنتی

آوای ایرانیان: محمد معتمدی، خواننده در حاشیه رونمایی از آلبوم جدیدش گفت: فوتبالیست گلزن باشگاه استقلال قبل از اینکه فوتبالیست شود، یک نوازنده حرفه‌ای ساز “تنبک” بوده و با بنده کنسرت مشترک هم داشته است.

به گزارش آوای ایرانیان، محمد معتمدی خواننده سنتی عصر روز گذشته در حاشیه رونمایی از “آلبوم کنسرت عبور” گفت: آرش برهانی، فوتبالیست باشگاه استقلال قبل از اینکه فوتبالیست شود، یک نوازنده حرفه ای ساز “تنبک بود” و جالب تر اینکه با بنده کنسرت مشترک هم داشته است .

وی ادامه داد: خانواده آرش برهانی یک خانواده هنرمند هستند و برادر بزرگ ایشان سال‌ها ست که به عنوان یک هنرمند در کنار بنده حضور دارد.

علی قمصری در آیین رونمایی آلبوم موسیقی «عبور» گفت: در موسیقی ما، غل و زنجیرها مانع یک‌سری حرکات می‌شود. اگر به نسل قبلی موسیقی نگاه کنید، می‌بینید که با وجود این مشکلات به راه‌شان ادامه داده‌اند. نکته‌ی قابل توجه آثارشان نیز این بوده که در عناوین آلبوم‌های‌شان کلمه‌ی «هیچ» به شدت خودنمایی می‌کرد. من همیشه دنبال این بودم که چرا باید از این واژه استفاده شود.

این آهنگساز ادامه داد: در نهایت، متوجه شدم به‌خاطر جنبه‌ی روانی کار، خیلی از این کلمه استفاده می‌شد؛ اما جوانان امروزی پرامید هستند و این روی آثارشان هم تأثیر زیادی داشته است. آن‌ها سعی دارند به حرکت‌شان ادامه دهند. ای کاش آن افرادی که با نگاه سنت‌گرا به موسیقی نگاه می‌کنند به سلایق مختلف احترام بگذارند.

او همچنین اظهار کرد: آلبوم «عبور» تلاش برای گذر است نه فرار، ما هم می‌خواستیم این حرف را در قالب موسیقی‌مان انتشار دهیم. حتی در بخش نخست کنسرت‌های‌مان، ساز و آواز را به‌صورت بداهه استفاده کردیم و سنت‌ها را همراه با خود داشتیم؛ اما در بخش‌های دیگر که در این آلبوم هم وجود دارد، سعی ما این بود که در عنوان‌های مختلف اعم از هارمونی و رنگ‌آمیزی، نگاه و اتفاق جدیدی را رقم بزنیم.

در مراسمی که ۳۰ مرداماه در شهرکتاب «ابن سینا» برگزار شد، محسن رجب‌پور- تهیه‌کننده‌ی موسیقی – که مهمان این مراسم بود، نیز در سخنانی گفت: پیش از این، موسیقی در بطن و وجود افراد بود و کمتر در مجامع مردمی به زبان آورده می‌شد؛ اما امروز شما با حضورتان در یک عصر جمعه ثابت کردید که موسیقی چقدر برای‌تان اهمیت دارد.

علی جعفری پویان هم که به‌عنوان نوزانده در آلبوم «عبور» حضور داشته‌ است، در سخنانی اظهار کرد: مدت زمان زیادی از ضبط این اثر می‌گذرد. من برای اولین‌بار، به‌صورت زنده در این آلبوم ساز زدم. من در این اثر نقش مکمل را ایفا کردم، با این وجود تجربه جالبی بود و لذت زیادی از کنار هم بودن‌مان بردیم.

در بخش پایانی این نشست، بهزاد عبدی – آهنگساز – گفت: من چند همکاری با محمد معتمدی تا امروز انجام داده‌ام و از این همکاری خوشحالم. امیدوارم این آلبوم راهگشای کارهای خوب بیشتری باشد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تنبک نوازی مهاجم استقلال در کنسرت موسیقی سنتی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید