آخرین خبر

کنسرتهای موسیقی در مشهد برگزار می‌شوند

آوای ایرانیان:استاندار خراسان رضوی گفت: کنسرت های موسیقی که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجازند، در مشهد اجرا می شوند.

به گزارش آوای ایرانیان، علی رضا رشیدیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: «علما و متدینین با اجرای موسیقی مشکل ندارند و دغدغه آنان به ویژه امام جمعه محترم مشهد، مسائل جانبی آن از قبیل راه اندازی کارناوال، اختلاط محرم و نامحرم، نمایش مد و آرایش های زننده است. نظرات تمام علما و مراجع در این خصوص برای ما مقدس و محترم است ولی ملاک عمل ما، قانون و منویات مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه است.»

استاندار خراسان رضوی دراین باره گفت: «به دلیل اهمیت موضوع، از دفتر رهبر معظم انقلاب سوال کردیم آیا معظم له در خصوص اجرای کنسرت در مشهد نظر دارند یا خیر؟ که جواب رسید، ایشان نظر خاصی ندارند. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری، همانگونه که اجرای موسیقی صحنه ای در سایر استان های کشور پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه مجاز است، در این استان نیز با رعایت ملاحظات پایتخت معنوی و بارگاه منور رضوی، مجاز خواهد بود.»

او به شیوه نامه برگزاری موسیقی اشاره کرد و گفت: «موضوع این شیوه نامه بحث در خصوص حلیت و یا حرمت موسیقی نیست بلکه صرفا ناظر بر هماهنگی و نظارت است. استاندار خراسان رضوی گفت: شیوه نامه مذکور به منظور جمع بندی نهایی و نظر خواهی از مراجع، علما و صاحب نظران در جلسه ای فوق العاده که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد؛ بررسی و مصوب می شود.»
منبع: ایرنا

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرتهای موسیقی در مشهد برگزار می‌شوند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید