آخرین خبر

بودجه کل موسیقی ارشاد، بسیار کمتر از بودجه یک فیلم سینمایی

آوای ایرانیان: دکتر پیروز ارجمند، بامداد امروز در برنامه زنده تلویزیونی ساعت ۲۵″ گفت: متاسفانه صنعت موسیقی در بخش تولید ورشکسته شده ست و در قدم اول تولیدکنندگان موسیقی کشور باید با عشق به مقوله تولید آثار موسیقیایی بنگرند.

به گزارش آوای ایرانیان، دکتر پیروز ارجمند، بامدارد امروز با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ساعت ۲۵″ در خصوص “وضعیت موسیقی کشور” گفت: متاسفانه حال این روزهای موسیقی کشور اصلا خوب نیست، بطوری که ما ۲۰۹ شرکت موسیقیایی ثبت شده در وزارت ارشاد داریم که از این تعدا تنها ۴۰ تا ۵۰ شرکت فعالیت می کنند و جالب تر اینکه از همین تعداد فقط ۶ یا ۷ شرکت خیلی فعال و تاثیرگذار هستند که این اتفاق خود گواه خیلی از مسائل است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر متاسفانه شاهد آن هستیم که بیش از ۵۰ درصد از فروشگاههای موسیقیایی به علت ورشکستگی تعطیل شده اند و این مسئله از چرخه معیوب اقتصاد موسیقی نشات میگیرد.

ارجمند تصریح کرد: نمیدانم به چه علت ذائقه و سلیقه تهیه کننده های موسیقی بسیار افت کرده است و همین بدسلیقگی دوستان تهیه کننده بر کیفیت پایین آثار موسیقیایی تاثیر گذار خواهد بود و در نتیجه شاهد آن خواهیم بود که آثار فاخر بر خی هنرمندان مولف به علت نداشتن حامی و تهیه کننده در گوشه منزلشان خاک می خورد و به جای آن بازار مسویقی سرشار از آثاری با کیفیتی سطح پایین پر شده است.

به گزارش آوای ایرانیان، ارجمند در ادامه به کمبود بودجه دفتر موسیقی ارشاد اشاره کرد و افزود: امیدوارم الان که ساعت ۲ بامداد روز جمعه است اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیدار باشند و این گفته من را بشنوند که متاسفانه بودجه کل موسیقی ارشاد از بودجه تولید یک فیلم سینمایی بسیار کمتر است این در حالی است که صنعت موسیقی یک صنعت تاثیرگذار و ۱۰۰ درصدی است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه درد موسیقیایی صداوسیما جدی است و صداوسیما نباید از موزیسن ها دور باشد، زیرا صداوسیمایی که دهه ۷۰ جریان موسیقی پاپ سالم را در کشور مدیریت می کرد این روزها آن نقش را در جریان موسیقی ایفا نمیکند و به اعتقاد بنده صداوسیما دوباره می تواند نقشی تعیین کننده در جریان موسیقی سالم داشته باشد.
ارجند در بخش دیگری از سخنانش به قیمت بالای برخی آلبوم های موسیقی اشاره کرد و گفت: قیمت آلبوم ها باید متناسب با کیفیت آنها باشد و باید رتبه بندی در این خصوص صورت گیرد تا آلبوم ها با قیمت های مناسب روانه بازار موسیقی شود اما متاسفانه صنعت موسیقی در بخش تولید ورشکسته شده ست و در قدم اول تولیدکنندگان موسیقی کشور باید با عشق به مقوله تولید آثار موسیقیایی بنگرند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بودجه کل موسیقی ارشاد، بسیار کمتر از بودجه یک فیلم سینمایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید