آخرین خبر

در یک برنامه زنده صداوسیما عنوان شد؛ انتقاد آهنگساز مطرح از تکخوانی زنان در فیلم‌های حاتمی کیا و ملاقلی پور

آوای ایرانیان: یک آهنگساز مطرح موسیقی پاپ با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی از استفاده صدای خواننده زن در آثاری چون “چ” حاتمی کیا و “هیوا” مرحوم ملاقلی پور انتقاد کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، بهروز صفاریان، بامداد امروز با حضور در برنامه زنده “ساعت ۲۵” با انتقاد از تبعیضی که همیشه بین سینماگران و اهالی موسیقی قائل میشوند، گفت: همیشه این تبعیض که بین اهالی موسیقی و سایر ژانرهای هنری مخصوصا سینما در عبور “خط قرمزها” قائل هستند برایم آزر دهنده بوده و هست.

وی ادامه داد: به عنوام مثال بنده نمیدانم چرا استفاده از صدای زن به عنوان تک خوان در فیلم های چون “چه” از حاتمی کیا و “هیوا” از زنده یاد ملاقلی پور بدون هیچ اشکالی پخش میشوداما در حوزه موسیقی حتی برخی موارد همخوانی بانوان هم مشکل دار میشود.

به گزارش آوای ایرانیان، صفاریان خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده این مسئله هنرمندان موسیقی را دچار تناقض می کند زیرا اگر صدای تکخوانی زن مشکل دارد پس هیچ تفاوتی نباید بین موسیقی و سینما باشد.

وی در ادامه در خصوص کیفیت پایین آثار موسیقیایی گفت: اگر ارزشیابی و نظارت آثار هنری از سوی نخبگان موسیقی باشد نه تنها مانعی ایجاد نمیکند بلکه، ارتقای هنر فاخر می‌انجامد اما متاسفانه وازرت ارشاد هیچ مکانیزیم برای تشویق خالقان آلبوم های موسیقی درج یک هنر ندارد و همین مسئله به تکرار آثار فاخر منجر نمی‌شود.

صفاریان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه اهرم های فشارها و انتقادات فقط بر روی بچه های رسمی موسیقی است و کسی به هنرمندان غیرمجاز کاری ندارد و برخی موارد شاهدیم که این دوستان بدون دغدغه و با خیال راحت به روی عرشه می روند و کلیپ می سازند اما برخی مواقع برخوردهای نابجایی با هنرمندان موسیقی مجاز و رسمی میشود، البته بنده نمی گویم با هنرمندان غیرمجاز حتما برخورد شود بلکه می خواهم بگویم اگر به آزادی عمل است هیچ تفاوتی میان هنرمندان مجاز و غیر مجاز نباشد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “در یک برنامه زنده صداوسیما عنوان شد؛ انتقاد آهنگساز مطرح از تکخوانی زنان در فیلم‌های حاتمی کیا و ملاقلی پور”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید