آخرین خبر

اکران فیلم های جذاب از خرداد ماه در سینماهای ایران

به گزارش آوای ایرانیان در سال های اخیر نگرانی های متعددی برای سینماداران و اهالی این عرصه ایجاد شده است اما یکی از نگرانی های عمده سینماداران اوضاع گیشه های سینما بوده که شیوع ویروس کرونا به این نگرانی دامن زد و همچنان که در دوران پسا کرونا قرار گرفته ایم نتوانستیم به دوران قبل خود نزدیک شویم اما برای بررسی عواملی که در تشدید این نگرانی ها موثرند با تنی چند از سینماداران به گپ و گفت نشستیم. 

داریوش بابائیان مدیر و تهیه کننده سینما در این باره معتقد است: 

باتوجه به شرایط کنونی جامعه مخاطبان بیشتر با فیلم های سینمایی بخصوص فیلم های کمدی ارتباط بهتری برقرار می کنند و کمتر تلویزیون تماشا می کنند و اگر قرار باشد تلویزیون تماشا کند پای ماهواره می نشینند اما اکثریت مردم فیلم های کمدی را انتخاب می کنند.

اکنون شاهد فروش فوق‌العاده فسیل هستیم اما خب فیلم هایی هم هستند که فروش خوبی داشتند. پس از تعطیلات ۱۵ خرداد فیلم های مختلفی اکران می‌شود مانند ارثیه فامیلی و غیره که در کنار آن چند فیلم خانوادگی و اجتماعی مخاطب خودشان را دارند و چقدر خوب است که این چند ژانر در کنار یکدیگر قرار می دهد اما ماجرای فیلم کودک در کنار این ها خالی است، زیرا فیلم های کودک و نوجوان را در آبان ماه به دلیل بازگشایی مدارس در کنار یکدیگر قرار میدهند در صورتی که در تابستان بیشتر نیازمند فیلم های کودک و نوجوان هستیم.

این بازیگر و تهیه کننده سینما گفت: از ۱۵ خرداد به بعد شاهد آثار فاخری در ژانرهای های کمدی، اجتماعی و غیره خواهیم بود و اکران این فیلم ها می تواند بسیار عالی باشد. تعداد مخاطبان در سال های گذشته و امسال کاملا مشخص است و آمار فروش مشخص است، نمی توانیم فیلم فسیل را از آمار فروش جدا کنیم به دلیل اینکه شاید یک مخاطب فیلم سینمایی فسیل را سه بار هم دیده باشد.

داریوش بابائیان بیان کرد: سینما در مجموع  ۲۰۰ میلیارد فروخته است، سینما در سال قبل هم پس از عید نوروز  ۱۱۰ میلیون فروش داشته است و میزبان فیلم هایی همچون انفرادی و غیره بوده است و در کنار این ها فیلم هایی داشتیم که با رقم کمتری فروش داشته‌اند اما این فیلم به اصطلاح پرفروش به دلیل اینکه مخاطبان خاص خودش را دارد فروش بیشتری داشته و در مجموع موجب شده است که سینما فروش مناسبی داشته باشد. بخش تابستانی ما تا اکنون بد نبوده است و فیلم های دیگری در کنار فیلم های پرفروش در حال اکران و فروش هستند و مخاطبان خود را دارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بازنده» ادامه داد: سال پیش بلیط ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان بوده اما امروزه بلیط ۶۰ الی ۸۰ هزار تومان است. مردم به لحاظ اقتصادی دچار مشکل هستند و به هر جهت تحت فشار قرار دارند اما سینما یکی از تفریحات مردم است و مخاطبان برای تماشای فیلم مورد علاقه خود به سینما می روند اما همچنان با وجود این مشکلات فروش بسیار خوب است.

او افزود: اما مسئله ای که وجود دارد این است که ما تعداد تماشاگران خود را از دست داده ایم و به دلیل افزایش قیمت بلیط،  فروش همسان با سال‌های گذشته داریم اما مخاطبین کاهش پیدا کردند و به دلیل افزایش قیمت بلیط از نظر اقتصادی افت نداشتیم.

بابائیان در پایان گفت: اگر بخواهیم سینما رونق بهتری داشته باشد و تولیدات بیشتری داشته باشیم باید کنترل بهتری داشته باشیم، وزارتخانه باید به خاطر مخاطبان به سینماگران سوبسید بدهد تا قیمت بلیط کاهش پیدا کنه و مخاطبین افزایش پیدا کنند،  دولت خیلی می تواند در این عرصه کمک کننده باشد زیرا مردم به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی ممکن است از تماشا در سینما دست بکشند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اکران فیلم های جذاب از خرداد ماه در سینماهای ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید