آخرین خبر

موفقیت گروه˝لیان˝ در یک جشنواره بین‌المللی موسیقی

آوای ایرانیان: گروه موسیقی لیان بوشهر به رهبرى محسن شریفیان موفق به کسب دیپلم افتخار و تندیس اولین جشنواره بین‌المللی ریتم (ناقارا) در جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش آوای ایرانیان، این جشنواره ۳۱ مردادماه، به‌صورت رسمی با حضور گروه “لیان” از ایران، گروه “آبوس” از ازبکستان، گروه “ریتم ناطق” از جمهوری آذربایجان و گروه “استانبول هارم” از ترکیه در سالن “تاتر سبز” شهر شکی آذربایجان آغاز شد‌.

در ابتدای این مراسم، الخان اوسوبوف، استاندار شکی، گفت: این جشنواره در حفظ و ترویج هنر باستانی آذربایجان که همان موسیقی و تاریخ است و همچنین ترویج فرهنگ غنی مردم این شهر که از لحاظ گردشگری نیز پتانسیل زیادی دارد، بسیار مؤثر است.

از نکات قابل توجه این فستیوال حضور عباس کاسیموف، نوازنده‌ برجسته‌ی دایره از ازبکستان و ناطق شیرینوف، نوازنده مشهور نقاره بود. در آیین پایانی این جشنواره نیز محسن شریفیان و ناطق شیرینوف قطعه‌اى را با نی‌انبان و نقاره در قالب گروه‌نوازى بزرگ سازهاى کوبه‌اى اجرا کردند.

جشنواره بین‌المللی ناقارا آذربایجان، به‌طور مشترک توسط وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان‌ و شهرداری شهر شکی از ٢٢ تا ٢٨ اوت (۳۱ مردادماه تا ۶ شهریورماه سال جاری) برگزار شد و گروه لیان روز ٢۴ اوت (دوم شهریورماه) به اجراى کنسرت پرداخت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موفقیت گروه˝لیان˝ در یک جشنواره بین‌المللی موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید