آخرین خبر

رضا کیانیان با «پدر» به صحنه بازمی‌گردد

به گزارش آوای ایرانیان نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت‌آرای که سال گذشته بخشی از اجرای عمومی خود را در مجموعه تئاتر شهر سپری کرد، بعد از حدود یک سال به صحنه بازمی‌گردد و با اجرای این نمایش، حضوری دوباره روی صحنه خواهد داشت.

اجرای این نمایش با فراز و فرودهایی همراه بود؛ ابتدا گفته می‌شد که نمایشنامه‌های فلوریان زلر، (نویسنده پدر) اجازه اجرا ندارند که با پیگیری کیانیان با معاونت هنری، مشخص شد که این نویسنده ممنوع نیست و بدین ترتیب شهریور سال گذشته نمایش «پدر» اجرای خود را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد و با استقابل تماشاگران مواجه شد. اما بعد از سپری شدن چند اجرا، این بار شرایط اجتماعی سال گذشته منجر به توقف اجرای این نمایش شد و گروه اجرایی «پدر» هم مانند بسیاری از همکاران تئاتری خود از حضور روی صحنه باز ماندند.

این در حالی بود که بعد از دوران دشوار کرونا با اجرای نمایش‌هایی مانند «شکوفه‌های گیلاس» به کارگردانی سید محمد مساوات و «پدر» کار آروند دشت آرای، تالار اصلی تئاتر شهر بار دیگر حضور پرتعداد تماشاگران را تجربه می‌کرد. با این همه این کامیابی در میانه راه متوقف شد و «پدر» با ۲۱ اجرا به ناچار مجموعه تئاتر شهر را ترک کرد و حالا بعد از حدود یک سال قرار است این نمایش مهر ماه دوباره به صحنه برود.

بر اساس اعلام مشاور رسانه‌ای نمایش، «پدر» با ۹ هزار و ۲۷۲ تماشاگر، میزان فروش یک میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان به عنوان پرفروش‌ترین و پرتماشاگرترین نمایش سالن اصلی در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌فروش بلیت دور جدید اجراهای «پدر» از ۱۳ شهریور در سایت تیوال آغاز می‌شود.

آروند دشت‌آرای سرپرست کمپانی «ویرگول»، پیش از این نمایش‌های متعددی از جمله «سگ سکوت»، «تن تن و راز قصر مونداس»، «کمی تاب بخوریم»، «باغبان مرگ» و «بداهه» را به صحنه برده است.

نمایشنامه «پدر» یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین آثار زلر نمایشنامه‌نویس فرانسوی در جهان است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر و در پاریس اجرا شد.

این نمایش درباره بیمارانی است که درگیر آلزایمر شده‌اند.

دیگر اطلاعات و اخبار و لیست بازیگران مربوط به دور جدید اجراهای نمایش «پدر» متعاقبا منتشر می‌شود.

گفتنی است که تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر این روزها میزبان نمایش «بک تو بلک» کار سجاد افشاریان است که با استقبال تماشاگران مواجه شده و اجرای آن تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رضا کیانیان با «پدر» به صحنه بازمی‌گردد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید