آخرین خبر

برپایی کنسرت و یا ضبط اثر در راستای حمایت از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان

آوای ایرانیان: علیرضا تفقدی داور ساز گیتار پیشنهاد داد برای هدایت و ایجاد انگیزه در نسل جوان می توان برای برگزیدگان جشنواره کنسرتهایی را برگزار و یا آثارشان را ضبط کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، علیرضا تفقدی عضو هیئت داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان در زمینه ساز گیتار در خصوص ارزیابی خود از اجرای شرکت کنندگان گفت: اجراها بد نبود به خصوص اینکه در رده سنی الف و ب دو هنرجوی شاخص داشتیم که اجراهایشان بسیار مورد توجه قرار گرفت و این خود جای امیدواری دارد.

وی ادامه داد: به نظر من اگر اعلام فراخوان زودتر انجام می شد قطعا شرکت کنندگان بیشتری امکان حضور داشتند و در مقابل نیز سطح کار بالاتر از اینها نیز قرار می گرفت چرا که نوازندگانی هستند که می توانستند با اجرایشان دراین جشنواره رتبه بیاورند اما شرکت نکرده بودند. وقتی همه امکان حضور داشته باشند در آن صورت است که می شود سطح کار نوازندگی نسل جوان را بررسی کرد.

این نوازنده باسابقه گیتار در خصوص تاثیرگذاری جشنواره موسیقی جوان در زمینه کشف استعدادهای جوان بیان داشت: خوشبختانه قدم اول را جشنواره در زمینه استعداد شناسی برداشته ولی امیدوارم این اعتماد بوجود بیاید که همه در آن شرکت کنند چرا که به نظرم یک مقدار بی اعتمادی همچنان به این جشنواره وجود دارد.

این عضو هیئت داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان در خصوص سطح کیفی اجراهای نوازندگان تهرانی و شهرستانی گفت: شهرستانی ها در زمینه ساز گیتا خیلی بهتر بودند خصوصا رده سنی الف . آنها بهتر و کم استرس تر از نوازندگان تهرانی ساز می زدند.

تفقدی با اشاره به حمایت برگزیدگان جشنواره اظهار داشت: من پیشنهاد می کنم ترتیبی داده شود که بعد از جشنواره برای نفرات برگزیده کنسرتی گذاشته شود و یا اینکه آثارشان ضبط شود . اگر چنین اتفاقی بیفتد انگیزه ای مضاعف برای آن نوازنده جوان ایجاد می شود.

وی افزود: به عقیده من جوایز جشنواره هر چه قدر هم نفیس باشد این نوع حمایت انگیزه اصلی را ایجاد می کند و باعث می گردد نوجوان ما در مسیر درست و تازه قرار گیرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برپایی کنسرت و یا ضبط اثر در راستای حمایت از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید