آخرین خبر

کاخ نیاوران باردیگر با صدای موسیقی می‌لرزد؟

آوای ایرانیان: دومین آلبوم گروه «چارتار» در حالی در کاخ نیاوران رونمایی می‌شود که پیش از این معاون میراث فرهنگی نسبت به برگزاری کنسرت موسیقی در اماکن تاریخی هشدار داده بود.

به گزارش آوای ایرانیان، آیین رونمایی از دومین آلبوم گروه «چارتار» روز دوشنبه شانزدهم شهریورماه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ در فضای باز مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود در این برنامه اعضای گروه چارتار علاوه بر امضای آلبوم «جاده می‌رقصد»، قطعاتی از این مجموعه را برای اولین‌بار به صورت زنده اجرا خواهند کرد.

اعلام خبر برگزاری این آئین رونمایی در مجموعه تاریخی کاخ نیاوران در حالی است ک پیش از این حضور گروه‌های موسیقی و اجرای برنامه های زنده در بناهای تاریخی یکی از حاشیه های برنامه حفاظت از ابنیه تاریخی به شمار می‌آمد به گونه‌ای که محمد علی نجفی رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی این مسئله را ممنوع اعلام کرده بود.

این ممنوعیت شامل حضور همه گروه‌های موسیقی و فیلمبرداری در بناهای تاریخی می‌شد. حتی درباره برگزاری برنامه‌های رونمایی از آلبوم‌های موسیقایی نیز مسائلی مطرح می‌شدتا اینکه محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفت: باید در بناهای تاریخی برنامه‌های فرهنگی برگزار شود اما حضور گروه‌های موسیقایی باید به نحوی باشد که به طور مثال فرکانس صدا باعث نشود تا لرزه به بنای تاریخی بیفتد.

اکنون باید دید آیا مدیریت کاخ موزه نیاوران این نکته معاونت میراث فرهنگی را در اجرای موسیقی زنده گروه چارتار در نظر می‌گیرد یا نه؟

از سوی دیگر با توجه به اینکه این گروه موسیقی حضور همه علاقه مندان را در کاخ آزاد اعلام کرده آیا این برنامه با حجم زیاد مراجعه‌کنندگان رو به رو خواهد شد یا حضور مردم در کاخ کنترل شده خواهد بود؟
منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کاخ نیاوران باردیگر با صدای موسیقی می‌لرزد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید