آخرین خبر

رونمایی از “ردیف موسیقی ایرانی برای عود اثری” از منصور نریمان

آوای ایرانیان: آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» اثری از زنده‌یاد منصور نریمان، اواخر ماه جاری رونمایی می‌شود.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش آوای ایرانیان، در چهارمین نشست ماهانه شب آواز ایرانی، آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» اثری از زنده‌یاد منصور نریمان، رونمایی می‌شود.

این آلبوم موسیقایی در حالی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده که پیش از این کتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» توسط مرکز موسیقی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

این کتاب نخستین کتاب تالیف شده این ساز در ایران است که روایت منصور نریمان از ردیف موسیقی ملی ایران است و از سویی مهم‌ترین کتاب در زمینه آموزش موسیقی ایرانی محسوب می‌شود. زنده‌یاد نریمان در روایت خود از این ردیف با توجه به ویژگی‌های ساز عود، دستگاه‌ها و آوازها را در محدوده‌ای از ساز اجرا کرده‌اند که علاوه بر ایجاد فضای هارمونیکی بهتر، به سهولت اجرا در ارائه گوشه‌ها و حفظ توالی آن‌ها در زمان اجرا نیز توجه‌ای خاص شده است.

شیوه عودنوازی، ۴۲ قطعه برای عود و ردیف موسیقی ایرانی برای عود از جمله دیگر یادگارهایی است که از سوی این زنده‌یاد در حوزه موسیقی تالیف شده ‌است.

مراسم رونمایی از «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» در چهارمین نشست ماهانه شب آواز ایرانی در روز شنبه ۲۸ شهریور در ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری، با حضور خانواده آن مرحوم و بزرگان موسیقی برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونمایی از “ردیف موسیقی ایرانی برای عود اثری” از منصور نریمان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید