آخرین خبر

جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین آغاز شد

آوای ایرانیان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار نهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین ایران در شهرستان بروجن خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، جواد کارگران اظهار کرد: این جشنواره از ۱۷ شهریور ماه به‌مدت سه روز به میزبانی بروجن با حضور گروه‌های برگزیده مناطق زاگرس‌نشین ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزیده رتبه نخست گروه‌نوازی این جشنواره به‌صورت مستقیم به جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر راه می‎یابد. از این رو این جشنواره برای گروه‌های موسیقی این مناطق اهمیت زیادی دارد.

کارگران گفت: هنرمندان حوزه موسیقی برای شرکت در این جشنواره در مدت زمان اعلام‌شده در فراخوان، با ارسال یک نسخه از کار خود، در قالب یک لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن، در این جشنواره شرکت کردند.

به گفته او، حفظ هنر اصیل و معرفی موسیقی مقامی، منطبق با فرهنگ والای ایرانی اسلامی، مهم‌ترین هدف این جشنواره است.

به گزارش ایسنا، جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس‌نشین با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان، در بروجن برگزار شده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین آغاز شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید