آخرین خبر

رویات منوچهر صهبایی از نابودی برخی از سازها

آوای ایرانیان: جشنواره موسیقی جوان با تداوم در برگزاری اش به جوانان انگیزه بیشتری می دهد.

به گزارش آوای ایرانیان، منوچهر صهبایی داور نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز کلارینت،ابوا و ترومپ در خصوص ارزیابی خود از اجراهای این دوره از جشنواره گفت: نسبتا خوب بود به نظر من این جشنواره ها و برنامه ها باید به جوانان انگیزه بدهد که بیشتر کار ، تمرین ، مطالعه و تحصیل کنند تا بتوانند سطح اجرایی خود را بالاتر ببرند .

وی ادامه داد: شرکت کردن در این جشنواره خیلی مفید است و من معتقدم یکی از فعالیتهای مثبت و خوب انجمن موسیقی ایران برگزاری چنین جشنوارهایی است که امیدوارم کمکهای لازم را داشته باشند تا بتوانند این جشنواره را به این صورت و یا حتی بهتر در سالهای بعد ادامه دهند.

این رهبر ارکستر با اشاره به حضور کم نوازندگان در این بخش گفت: بعضی سازها مثل فاگوت ،هورن ، توبا و … تعدادشان در همه جای دنیا کم است اما ما باید این سازها را تقویت کنیم در واقع یکی از مشکلات این جشنواره عدم رقابتی بودن نوازندگان این بخش بواسطه تعداد کم شان است که من به نظرم باید این بخش با همان تعداد کم نوازنده هایش به صورت رقابتی برگزر شود تا انگیزه ای برای نوازندگان این سازها شود.

صهبایی در خاتمه خاطر نشان کرد: ما باید از این سازها حمایت کنیم چون در حال از بین رفتن هستند.

علی نعمتی دیگر داور این بخش نیز با مثبت ارزیابی کردن اجراهای این بخش گفت: اجراها خوب بود با توجه به اینکه اکثرا هنرستانی هستند ولی آمدن روی صحنه برایشان خیلی سخت است و بواسطه اینکه سابقه کمی از اجرای صحنه ای دارند استرس زیادی پیدا می کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رویات منوچهر صهبایی از نابودی برخی از سازها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید