آخرین خبر

پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی

آوای ایرانیان: در روزهایی که کمتر آلبوم موسیقی منتشر می‌شود و هنرمندان بیشتر ترجیح می‌دهند کنسرت برگزار کنند، مخاطبان موسیقی در فضای مجازی به چند آلبوم واکنش خوبی نشان داده‌اند.

به گزارش آوای ایرانیان، در روزهایی که با انتشار آلبوم «جاده می‌رقصد» و «اسمش عشقه» کمی بازار کم رمق موسیقی جان گرفته است، علاقه‌مندان موسیقی در فضای مجازی به چند آلبوم واکنش خوبی نشان داده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

جاده

«جاده می‌رقصد»

گروه چارتار بهمن ماه ۱۳۹۲ نخستین آلبوم خود با عنوان «باران تویی» را منتشر کرد. این آلبوم مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار گرفت و این گروه اولین قدم‌شان را در بازار رسمی موسیقی را محکم برداشتند. این گروه حالا دومین آلبوم‌شان را با نام «جاده می‌رقصد» را منتشر کرده‌اند. اشعار و ترانه‌های این اثر و نیز لحن خوانندگی آن مانند آلبوم قبلی‌ این گروه بر ادبیات و موسیقی کلاسیک ایران استوار است و آهنگساز و تنظیم کننده آن تلاش نموده از ملودی‌های پویا و تنظمیات مدرن برای ایجاد فضایی متفاوت استفاده کند. آرش فتحی، احسان حائری، آیین احمدی‌فر و آرمان گرشاسبی، چهار عضو این گروه هستند که به زودی چند اجرا را در برج میلاد روی صحنه خواهند برد.

مرتضی پاشایی


«اسمش عشقه»

آلبوم «اسمش عشقه»، آخرین آلبوم مرحوم مرتضی پاشایی از چندی پیش با تیراژی بالا در سراسر کشور منتشر شد. تمام ترانه‌های این آلبوم را «مهرزاد امیرخانی» سروده و تمامی ملودی‌ها به جز یک قطعه توسط خود مرتضی پاشایی ساخته شده است. یک قطعه را نیز «میلاد ترابی» آهنگسازی و تنظیم کرده است. معین راهبر (۷ قطعه)، کوشان حداد (۲ قطعه)، انوشیروان تربتی‌نژاد (۲ قطعه) و مهران عباسی (یک قطعه) را تنظیم کرده‌اند و «میلاد ترابی» علاوه بر تنظیم و آهنگسازی یک قطعه، قطعه‌ی «اسمش عشقه» را ریمیکس کرده است. همچنین یک ریمیکس از آثار خاطره‌انگیز مرتضی توسط «محمد فلاحی» انجام شده و در آلبوم قرار گرفته است. این آلبوم در دو نسخه‌‌ی ولتی و دی‌جی‌پک عرضه شده است. نسخه‌ ولتی شامل ۱۱ قطعه و نسخه‌ی دیجی‌پک شامل ۱۵ قطعه است و چهار قطعه‌‌‌ «عصر پاییزی»، «نگران منی»، «ادعا» و «ریمیکس» در آن گنجانده شده‌اند. در نسخه «دی جی پک» این آلبوم دفترچه یادگاری های چهره های موسیقی و تعدادی از هنرمندان گنجانده شده است که آنها یادگاری هایی را با دست خط خودشان برای مرتضی پاشایی نوشته اند.

عبور

«عبور»

آلبوم «عبور» با آهنگسازی «علی قمصری» و آواز «محمد معتمدی» توسط انتشارات «آوای آبی‌ رود» منتشر شده است. قطعات این مجموعه، در امتداد نگرش تکنیکی مجموعه «برف‌خوانی» خلق شده‌اند؛‌ اثری دیگر از همکاری مشترک میان قمصری و معتمدی. در بخش اول این اثر، خواننده و آهنگساز، یک دوئت را به صورت ساز و آواز بداهه اجرا می‌کنند و در بخش بعدی قطعات «کم‌حوصله‌ها» (بر اساس شعری از فاضل نظری)، «اجاق لحظه‌ها» (با شعر محمدعلی بهمنی)، «هرچه می‌خواهی بگو» (با شعر مهرداد اوستا)، «دست ناپیدا» (با شعر شفیعی کدکنی) و «چه نزدیک» (با شعر مولانا) اجرا شده‌اند. در این اثر، نوازندگانی چون میثم مروستی (ویولا)، پدرام فریوسفی و علی جعفری‌پویان (ویلون)،‌ آتنا اشتیاقی (ویلنسل) و کامران منتظری (سازهای کوبه‌ای) حضور دارند. کنسرت این اثر، پیش از این در تالار وحدت تهران و همچنین جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا شده بود.

«در دنیای تو ساعت چند است»

فیلم عاشقانه‌ »در دنیای تو ساعت چند است» محصول آخرین همکاری علی مصفا، لیلا حاتمی، صفی یزدانیان و فردین صاحب‌الزمانی است. کریستف رضاعی (آهنگساز موسیقی این فیلم)، این فیلم را روایتی شاعرانه و روان از یک عشق قدیمی می‌داند و ساخت موسیقی فیلم را هم متناسب با همین مفاهیم و فضا ساخته است. آلبوم موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» به‌طور کامل متعلق به این فیلم است و در قالب موسیقی فیلم منتشر می‌شود. بار احساسی و عامی که موسیقی فیلم پیدا کرده کاملا به واسطه تلفیق تصویر و موسیقی است. همراهی موسیقی در کنار تصویر باعث شده هر دو وجهه‌ پررنگ‌تری پیدا کنند. رضاعی آلبوم کنعان را هم در قالب موسیقی فیلم منتشر کرد اما در زمان اکران فیلم کنعان، شاهد استقبال زیادی از موسیقی فیلم نبودیم و در واقع با انتشار آلبوم؛ موسیقی توفیق بیشتری پیدا کرد. در آلبومی که منتشر شده؛ چند قطعه جدید هم وجود دارد که در فیلم شنیده نشده است. علاوه بر موسیقی‌های اضافه‌ای که در آلبوم وجود دارد؛ بازی‌هایی با دیالوگ‌ها و اصوات فیلم گنجانده شده یعنی ترک‌ها به همراه بعضی دیالوگ‌ها یا صداها ضبط شده‌اند.

«ماه و ماهی»

آلبوم موسیقی «ماه و ماهی» جدیدترین اثر حجت اشرف‌زاده در حوزه هنری رونمایی شد و روانه بازار موسیقی شد. این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است. آلبوم متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و یاد یار و یک قطعه بی کلام عشق آمد با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است. در این اثر موسیقایی مهرداد عالمی نوازندگی ویلنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را بر عهده دارند.

«تا نفس هست»

آلبوم جدید شهرام شکوهی توسط هنر اول پردیسان پاسارگاد منتشر شده و آهنگ های آن ساخته خود او، مجید اسد اصلاحی، میلاد ترابی و عادل فلاح است. تنظیم و مسترینگ را مجید اسد اصلاحی، حسین کاشانیان، ایمان حجت و میلاد ترابی انجام داده اند و ترانه ها را مهلا سلیمانی، شهرام شکوهی، امین بامشاد، علی بحرینی و سید محمد کاظمی سروده اند. این آلبوم ۱۲ قطعه دارد که «دلتنگم»، «رسوا»، «تا نفس هست»، «ای دل نرو»، «این رسم کجاست»، «امان از تو»، «یادت رفته»، «تسلیم»، «برکه و ماه»، «عاشق بمون» و «سراپا عاشق» نام دارند و قطعه آخر نیز ریمیکس آهنگ «تا نفس هست» است. حسین کاشانیان، پیام طونی، کریم قربانی، عادل فلاح، میلاد ترابی، مجید اسد اصلاحی، آرسام بابایی، مهدی پاشا و مهرداد نصیر شعیبی با گیتار اسپنیش، ویولن، ویولنسل، سازهای الکترونیک، کمانچه و کمالین، پرکاشن و سنتور در آلبوم «تا نفس هست» به نوازندگی پرداخته اند. «تا نفس هست» آلبومی به سبک پاپ است که در آن از المان های موسیقی اسپنیش استفاده شده است. شاگرد حاتم عسگری پیشتر آلبوم های «مدارا» و «کولی عشق» را منتشر کرده بود.
فارس

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید