آخرین خبر

«ترور خاموش»، «برکینگ بد» نیست

«ترور خاموش»، «برکینگ بد» نیست

به گزارش آوای ایرانیان، بازیگر نقش رامین در سریال «ترور خاموش» گفت: شاید این مجموعه تلویزیونی شباهت‌هایی با سریال «برکینگ بد» داشته باشد؛ اما در کلیت و روایت درام این دو سریال به هم شبیه نیستند.

سریال ترور خاموش به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و بازی سعید راد، پریوش نظریه، پرویز فلاحی پور، ستاره اسکندری، سامیه لک و امیرمحمد زند این شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود. هادی نوری، بازیگر شخصیت رامین در این سریال در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: رامین فردی توانا و باهوش است اما به خاطر مشکلاتی که در زندگی خصوصی و خانوادگی داشته، نا امید و خسته است. او سعی می کند ره چندساله را در یک شب تمام کند و به پیشرفت برسد.

به همین خاطر رامین حضور و کار برای یک باند تولید مواد مخدر را قبول می کند و آن را پلی می‌بیند برای پیشرفت خود. این مرد جوان بنا به تجربه هایی که در جامعه داشته باور کرده است بدون پارتی، رانت و رشوه دادن نمی تواند به حقش برسد و تنها امیدش راه خلاف است.

رامین شخصیتی پیچیده و خاکستری دارد

وی خاطر نشان کرد: داستان رامین اما با دیگر کاراکترهای این سریال خیلی متفاوت است. او پا را فراتر از گذاشته و تلاش می کند اطلاعات مربوط به باندی خطرناک در حیطه تولید مواد مخدر را در اختیار رقیبانش بگذارد. او به جز حضور در باند تولید مواد مخدر برای باندی دیگر نیز جاسوسی می کند. رامین چند کار اشتباه را با هم انجام می دهد؛ چون تشنه رسیدن به موقعیت هایی است که پیش از این برایشان دویده است. او در این سریال یک شخصیت پیچیده و خاکستری دارد.

این بازیگر با تاکید بر اینکه خوب با شخصیت رامین ارتباط برقرار کرده است گفت: من در طول زندگی ام با اشخاصی آشنا شدم و در جامعه نیز افرادی را دیدم که بی شباهت به رامین نبودند. کاراکتر رامین نماینده جوانانی است که هر کدام به گونه ای تمام تلاششان را به کار گرفتند تا زندگی بهتری داشته باشند اما از آنجا که همه درها را به روی خود بسته دیدند دست به کارهایی زنند که عاقبت خوشی نداشت. آنها پیش از شروع کار خلاف صدها بار در زدند اما کسی صدایشان را نشنید. من در اخبار با رامین های واقعی زیادی آشنا شدم. به همین خاطر بعد از خواندن فیلمنامه به خوبی با این شخصیت ارتباط گرفتم.

مافیایی که دنبال جوانان ناامید است

نوری با اشاره به اینکه یک سال پیش مقابل دوربین این سریال رفته است گفت: شخصیت رامین از قسمت سوم وارد سریال می شود. نمی دانم داستان زندگی او تا کدام قسمت از سریال دنبال خواهد شد اما تا همین امروز از مخاطبان بازخورد خوبی گرفتم.

بازیگر سریال سارق روح در پاسخ به این پرسش که چرا این روزها تلویزیون سعی دارد در عرصه سریال سازی به سمت فیلمنامه هایی با این موضوعات برود گفت: اخباری که هر روز می شنویم پاسخ این سوال است. هر روز شاهد پرونده هایی در این رابطه هستیم. فسادهای مالی، پول کثیف و صدها موضوع دیگر که با رویکرد آسیب های اجتماعی جلو می رود اما در اینجا ترور خاموش سعی دارد به  دل خانواده ها برود و به آنها بگوید مافیا امروز منتظر است چون جوانانمان ناامید هستند.

ترور خاموش جوانان 

وی در ادامه افزود: ترور خاموش داستان  زندگی برخی از جوانان است که شغل و کاری ندارند، زحمت می کشند ولی دستمزدی که لایقشان است را به دست نمی آورند و رامین یکی از آنهاست. ترور خاموش قصد دارد به خانواده ها بگوید باید جدی به فکر این جوانان ناامید بود. عده ای از این مخمصه جان سالم به در می برند و راه درست را  انتخاب می کنند اما برخی درگیر این مافیای کثیف می شوند و اینجا دقیقا ترور خاموشی رخ می دهد.

نوری همچنین درخصوص شباهت فیلمنامه ترور خاموش به سریال معروف برکینگ بد گفت: قبول دارم این مجموعه تلویزیونی شباهت هایی به  داستان سریال برکینگ بد دارد. مخاطب در هر دو سریال یک استاد شیمی را می بیند که با تکیه بر دانش و علمش آشپزخانه مواد مخدر را اداره می کند اما در اصل باید گفت ترور خاموش در درام و کلیت ماجرا با این سریال کلی تفاوت دارد.

وی ادامه داد: مخاطب در سریال ترور خاموش شاهد رقابت بین دو باند است. شاهد داستان زندگی شخصیت هایی است که هر کدام به نوبه ای درگیر مشکلات و آسیب های اجتماعی و حتی این باند ها هستند. در صورتی که در برکینگ بد بیشتر تمرکز روی زندگی یک معلم شیمی بود که سرطان می گیرد و به سمت تولید مواد مخدر می رود.

نوری درباره دلایل کپی کردن فیلمنامه  سریال های ایرانی از  روی یک مدل خارجی: قبول ندارم که ترور خاموش کپی از برکینگ بد است. چون همانطور که گفتم این سریال ها فقط در برخی عناصر با هم شباهت دارند. آن هم دلیل دارد، برای مثال معلوم است در نهایت یک متخصص شیمی است که مواد مخدر می سازد یا فرمولش را در اختیار دیگران می گذارد نه یک فرد غیرمتخصص.

این بازیگر در پایان گفت و گو با تاکید بر ساخت حرفه ای سریال در ایران اظهار داشت: یکی از دلایلی که مخاطبان جذب سریال های خارجی می شوند شخصیت پردازی کاراکتر هاست. اگر تلویزیون افراد کار بلد را برای سریال سازی انتخاب کند و از فیلمنامه نویس های حرفه ای برای این امر کمک بگیرد مطمئنا مخاطبان ترجیح می دهند پای سریال های ایرانی بنشینند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«ترور خاموش»، «برکینگ بد» نیست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید