آخرین خبر

پوریا شکیبایی با نمایشی از مجتبی جدی به خانه هنرمندان آمد

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» نوشته مارتین کریمپ، با ترجمه خاطره کردکریمی و کارگردانی مجتبی جدی اجراهای خود را از ۲۸ آذر با نقش‌آفرینی (بازیگران به ترتیب ورود به صحنه): پوریا شکیبایی، نازنین حشم‌دار، پریسا هاشم‌پور، پریوش حاجی‌قدیری، نیکا زرانی، متین مختومی، علیرضا لطفی‌زاده در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کرد.

مجتبی جدی پیش از این تجربه کارگردانی نمایش‌هایی همچون «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز»، «ادیپ افغانی»، «چشم‌های بسته از خواب»، «تجربه‌های اخیر» و «امان» را در کارنامه خود دارد. وی همچنین نمایش «سوقصدهایی به زندگی آن زن» از همین نویسنده را برای اولین بار در ایران به صحنه برده است.

این نمایش اقتباسی از رمان «پاملا یا پاداش پاکدامنی» نوشته ساموئل ریچاردسون است. مارتین کریمپ نویسنده بریتانیایی، از مطرح‌ترین نمایشنامه‌نویسان معاصر جهان به حساب می‌آید و منتقدان ادبی جهان، او را در زمره نویسندگان پست‌مدرن و همچنین تئاتر تهاجمی به حساب می‌آورند.

بعضی دیگر از منتقدان نیز، نوع شخصیت‌پردازی در نمایشنامه‌های کریمپ را با فیلم‌های دیوید لینچ مقایسه کرده‌اند و بر این باورند که شخصیت‌های سرسخت و بی‌رحم آثار کریمپ یادآور شخصیت‌های سرسخت، خشن و پیچیده آثار دیوید لینچ هستند. فرم و زبان نمایش از مهمترین ویژگی‌های این نویسنده به حساب می‌آید که می‌توان این ویژگی‌ها را در ادامه سنت نمایشی ساموئل بکت، هارولد پینتر و سارا کین دانست. در نمایشنامه‌های کریمپ همه چیز در مرز حرکت می‌کند، در مرز تاریکی و عدم اطمینان. او نسبت به روابط انسانی دیدگاه تاریک و تلخی دارد. هیچ یک از شخصیت‌های آثارش عشق و لذت را عمیقا تجربه نمی‌کنند و در دنیایی تلخ و گزنده به سر می‌برند. بعضی از منتقدان نیز او را در زمره نمایشنامه‌نویسان تجربی می‌دانند.

از عوامل این نمایش می‌توان به؛ طراح گرافیک: وحید رزاقی، طراح صحنه: پریوش حاجی قدیری، طراح لباس: آیسن آق آتابای، طراح نور: نازنین یارویسی، ساخت ویدئو: یوسف جوان آراسته، دستیاران کارگردان: ابوالفضل کریم زاده و علیرضا لطفی زاده، ساخت دکور: محمد عابدی نسب و مدیر روابط عمومی: امیر پارسائیان‌مهر اشاره کرد.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال نسبت به خرید بلیت نمایش اقدام کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پوریا شکیبایی با نمایشی از مجتبی جدی به خانه هنرمندان آمد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید