آخرین خبر

پرواز همای 23 شهریور اوج می‌گیرد

آوای ایرانیات: اولین آلبوم رسمی پرواز همای دوشنبه ۲۳ شهریور به صورت همزمان در سراسر کشور منتشر خواهد شد.

به گزارش آوای ایرانیان، علی نیکونیا مدیر دفتر تولید و روابط عمومی موسسه آوای هنر با اعلام این خبر گفت: آلبوم “در شب گیسوان تو” به طور همزمان توسط شرکت پخش هنر اول در سراسر کشور عرضه خواهد شد. این آلبوم دربردارنده قطعاتی از سروده شاعرانی همچون مرحوم اخوان ثالث، سایه، فاضل نظری و پرواز همای است.

نیکونیا درباره جزئیات بیشتر این اثر توضیح داد: آلبوم دارای هشت قطعه موسیقایی است که آهنگسازی آن توسط پرواز همای صورت گرفته و شامل مضامین موسیقی سنتی، عرفانی و همینطور عامیانه است.

همای پیش از این درباره آثاری که در ایران تولید کرده، گفته بود: کارهای خودم را بر اساس سلیقه و توانایی‌های خودم می‌نویسم. این ماجرا در موسیقی ایران وجود داشته و کسانی چون عارف، شیدا، امیر جاهد، پازوکی و دیگران نیز در موسیقی‌شان چنین می‌کردند. این اتفاق در تمامِ‌ دنیا نیز مرسوم است؛ اگرچه در ایران چندان تجربه نمی‌شود. اتفاقاً به نظر من شاید به همین خاطر است که آثاری که ساخته می‌شود، تأثیرگذاری لازم را ندارد و توسط مردم زمزمه نمی‌شود. به هر حال هر خواننده‌ای، توانایی‌های صدای خودش را بهتر از هر کسِ دیگری می‌شناسد و چنانچه خودش موسیقی‌اش را بسازد، استفاده‌ی بهتری می‌تواند از توانایی‌هایش بکند. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که به این نکته توجه داشته باشیم که بسیاری از بزرگانِ آهنگسازی ما از دنیا رفته‌اند و متأسفانه هنوز جایگزینی برای آنان پیدا نشده است. به نظر من اینکه آهنگ،‌ شعر و خوانش از یک ذهن تراوش کند، اجرایی زیباتر به همراه خواهد داشت.

زمان رونمایی آلبوم “در شب گیسوان تو” به ‌زودی توسط موسسه آوای هنر اعلام خواهد شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پرواز همای ۲۳ شهریور اوج می‌گیرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید