آخرین خبر

توضیح جبلی درباه حواشی «پایتخت»، شکایت از مهران مدیری و «ترور»

به گزارش آوای ایرانیان بپیمان جبلی درباره سریال «ترور» که امروز ۲۱ آبان به همراه جمعی از مدیران به دیدن پشت صحنه آن رفته بود، در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه‌هایی که درباره شخصیت‌های برجسته تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، دفاع از حرم و … انجام می‌شود به دلایل مختلف کارهای پیچیده‌ای هستند به ویژه اگر آن شخصیت فردی مثل حاج قاسم سلیمانی باشد ممکن است پرداختن به داستان‌ها، شخصیت و سیره این بزرگان با چالش‌هایی همراه شود. هنر کارگردان در این مجموعه و تیم تولید این است که شخصیت شجاع و تأثیرگذار و تعیین کننده شهید سلیمانی را به خوبی به تصویر بکشند.

آماده سازی ترور تا سالگرد شهید سلیمانی

وی اضافه کرد: این مینی سریال داستان خوب و جذاب و قوی دارد که باید پیش از اینها تولید آن انجام می‌شد و ما از ۲ سال پیش بنا داشتیم این کار را به سرانجام برسانیم. با این حال اطمینان داریم این کار از آثار فاخر و برتر می‌شود و امیدواریم این مجموعه همانطور که دوستان قول داده‌اند تا سالگرد شهید سلیمانی آماده پخش شود.

جبلی درباره «ترور» یادآور شد: امیدوارم این مجموعه مقدمه‌ای برای فصل‌های بعدی باشد که با داستان‌های دیگری به تولید برسد. من از سال ۱۴۰۰ قول تولید یک مجموعه نمایشی مرتبط با شخصیت و سرگذشت شجاعانه سردار شهید سلیمانی را داده بودم. در این ۲ سال همه سازمان با همکاری مؤسسه آوینی پیگیر بودند این کار به تولید برسد و حالا امیدواریم خروجی اثر در حد و اندازه شهید بزرگوار سردار سلیمانی باشد.

رئیس صداوسیما در ادامه درباره دیگر سریال‌ها عنوان کرد: آمار به روز شده مجموعه‌های نمایشی در حال تولید ۱۸ اثر و مجموعه‌های در مرحله پیش تولید ۱۲ عدد و ۲۰ مجموعه هم در حال نگارش است. کارهایی که در چرخه تولید قرار گرفته است تا حدود زیادی خیال ما را از جدول پخش تا تابستان آینده راحت می‌کند.

تدارک فصل سوم «گاندو»

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اینکه چند سریال امنیتی دیگر در دست تولید دارند، گفت: کارهای مختلفی در این زمینه اخیراً پخش شده است و داریم تلاش می‌کنیم فصل سوم «گاندو» هم به مرحله تولید برسد. امیدواریم همکاری نهادهای بیرون از سازمان هم به ما کمک کند که زودتر این مجموعه را کلید بزنیم.

رئیس صداوسیما درباره کمدی‌ها نیز عنوان کرد: تلاش دوستان است که حتماً در فضاهای مختلف تاریخی، درام و همچنین طنز مجموعه‌هایی ساخته شود. تولید سریال «نون.خ» شروع شده است، «زیرخاکی» در مرحله پیش تولید است و مجموعه‌های دیگر هم در حال بررسی هستند.

نتیجه مذاکره‌ها با «پایتخت»

وی درباره «پایتخت» نیز عنوان کرد: دوستان ما در سیمافیلم روزانه مشغول مذاکره با کارگردان‌ها و تهیه کنندگان متنوعی هستند و درباره تولیدات جدید یا فصل‌های جدید آثار با آنها صحبت می‌شود.

جبلی که از لبنان به پشت صحنه «ترور» آمده بود درباره حضورش در لبنان بیان کرد: در چند روز گذشته از نزدیک با خبرنگاران مان در مرز در ارتباط بودم و توفیق داشتم خدمت رسانه‌های مقاومت در لبنان هم باشم. من از نزدیک خبرنگاران شجاع خودمان در مرز فلسطین را دیدم و به آنها هم خدا قوت گفتم.

وی با اشاره به تأثیر حضور حاج قاسم سلیمانی در لبنان و محور مقاومت یادآور شد: آثار و برکات وجود شهید حاج قاسم سلیمانی در کل محور مقاومت به چشم می‌خورد و این اعتماد به نفس روحیه شجاعت و خلاقیت و امیدی که در تمام بخش‌های مقاومت به چشم می‌خورد از یمن گرفته تا لبنان، فلسطین، عراق و سوریه مرهون شخصیت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس صداوسیما تصریح کرد: شهید سلیمانی حق زیادی بر گردن ما دارد و این ادای دین به این معنی است که ما در حوزه تخصصی خودمان در تولیدات رسانه‌ای بیش از این فعال باشیم. اکتفا کردن به یک مجموعه نمایشی قطعاً به معنای ادای دین به شهید حاج قاسم بزرگوار نیست. امیدوارم بتوانیم در ساختارهای دیگر در کنار مجموعه‌های نمایشی که تولید می‌شود بیشتر به آثار و شخصیت حاج قاسم بپردازیم.

حواشی «به افق فلسطین» چه بود؟

جبلی در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره حواشی تغییرات در برنامه «به افق فلسطین» عنوان کرد: من دیشب از بیروت حرکت کردم و صبح رسیدم اما دوستان در سازمان در حال بررسی موضوع هستند شاید توضیحات بیشتر را ارائه کنند. به هر حال ما از هر نوع خلاقیت و نوآوری و برنامه‌هایی که با هدف تبیین دقیق و روشن و بروز شده آرمان‌های انقلاب اسلامی ساخته می‌شوند که در رأس مهمترین آنها موضوع فلسطین است، استقبال می‌کنیم تا روی آنتن بیاید. درباره عناصر و مؤسسان فعال هم از روز اول گفته‌ام و شعار نیست که حتماً از همکاری با آنها استقبال می‌کنیم. حتماً هم همکاری با مؤسسات رسانه‌ای فرهنگی و افراد و عناصر رسانه‌ای فعال را گسترش خواهیم داد.

رئیس صداوسیما درباره ماجرای شکایت از مدیری نیز بیان کرد: دوستان ما در بخش حقوقی در حال بررسی و پیگیری هستند و این طبیعی است که با افراد مختلف و با مؤسسات مختلف و در اشکال مختلف ممکن است سازمان به لحاظ حقوقی با مشکل روبه‌رو شود و قوانین و مقررات تکلیف را روشن می‌کند.

«جام جم» ادامه دارد

جبلی درباره تولید برنامه «جام جم» نیز گفت: اساساً نقد سازنده و استفاده از دیدگاه‌های متفاوت درباره موضوعات مختلف از راهبردهای ما در رسانه ملی است. یکی از جذابیت‌های رسانه استفاده از دیدگاه‌های مختلف در جریان‌های فکری با موضوعات متفاوت است. یکی از موضوعاتی که در طول این سال‌ها مغفول مانده بود این است که خود رسانه ملی در افکار عمومی می‌تواند محل نقد بسیاری از موافقان و مخالفان باشد. در همان ماه‌های اول وعده دادم که برنامه‌ای در همین زمینه روی آنتن خواهیم برد.

وی در پایان گفت: متأسفانه آماده سازی این برنامه طول کشید و من از همکاران خودم گله دارم که چرا دیر شروع شد اما حالا در حال گذر از مراحل پختگی خودش است و ان‌شاالله ادامه خواهد داشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “توضیح جبلی درباه حواشی «پایتخت»، شکایت از مهران مدیری و «ترور»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید