آخرین خبر

نهمین گروه موسیقی نواحی به اکسپو 2015 میلان اعزام شد

آوای ایرانیان: گروه موسیقی منطقه موکریان مهاباد عازم اکسپو میلان شدند تا آئین منطقه خود را در این صحنه بین‎المللی به اجرا درآورند.

به گزارش آوای ایرانیان، گروه کرد موکریان در هشت اجرای روزانه خود در محل پاویون ایران در اکسپوی میلان و خیابان اصلی اکسپو، «هه‌لپه‌رکی»(حرکات آئینی منطقه کردستان) را که نماد شور و همبستگی مردمان این خطه است به دنیا معرفی می‌کنند.

حرکات آئینی کردی به لحاظ ریتم، حرکت و هماهنگی در شکل اجرا جذاب است و این گروه با دعوت از هنرمندان این بخش و بهره گرفتن از جوانان بخش‌هایی از آئین‌های نمایشی و موسیقایی خود را با موضوع اکسپوی میلان(تغذیه زمین، انرژی برای حیات) همچون جشن خرمن، شکرانه و دعای باران و برکت زمین به اجرا درمی‌آورند.

موکریان منطقه‌ای در مهاباد و از اقلیم کردهای ایران زمین است که اصیل‌ترین و متنوع‌ترین حرکات آئینی و موسیقی این قوم در این منطقه اجرا می‌شود. گروه نواحی موکریان سازهای سرنا، نرمه نای، دوزله، دهل و طبل کردی را در میلان به همراه دارند.

گروه آئینی کردی به نمایندگی از ایران به عنوان نهمین گروه موسیقی و آئینی نواحی است که به مدت ۱۵ روز میزبان مخاطبان خود در اکسپو ۲۰۱۵ میلا خواهند بود.

پیش از این ۹ گروه موسیقی آئینی نواحی از مناطق زاگرس‌نشین ایران، گیلان، بوشهر، خراسان، مناطق مرکزی(ایل شاهسون)، گروه ترکیبی از هنرمندان استان فارس، گیلان، مازندران، بویراحمد و کرمانجی و آذربایجان در میلان برنامه اجرا کرده اند که مورد توجه مخاطبان اکسپو و رسانه‌های محلی ایتالیا قرار گرفته است.

به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر و کمیته فرهنگ و هنر اکسپوی ۲۰۱۵ میلان، گروه‌های موسیقی نواحی کشورمان، موسیقی محلی، حرکات و آیین‌های نمایشی منطقه خود را برای معرفی آداب و رسوم و موسیقی خود در مدت برگزاری این اکسپو به اجرا درمی‌آورند.

اکسپو ۲۰۱۵ میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» از ۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان ۱۳۹۴ در شهر میلان ایتالیا در حال برگزاری است و بیش از ۱۴۰ کشور در این رویداد جهانی شرکت دارند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نهمین گروه موسیقی نواحی به اکسپو ۲۰۱۵ میلان اعزام شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید