آخرین خبر

تخفیف مالیاتی «جوکر ۲» را به لس‌آنجلس برد/ نیویورک بی‌نصیب ماند

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، صحنه رقصیدن سرمستانه جوکر بر بالای پلکان محله برانکس نیویورک، یکی از صحنه‌های خاص فیلم «جوکر» بود که موجب شد تا گردشگران زیادی برای دیدن این پله‌ها راهی این منطقه شوند.

اینک اما «جوکر ۲» به لطف تخفیف مالیاتی ۱۲.۶ میلیون دلاری که از ایالت کالیفرنیا نصیب کمپانی برادران وارنر شده، در لس‌آنجلس فیلمبرداری می‌شود.

کمیسیون فیلم کالیفرنیا با اعلام فهرست اعتبارهای تخصیصی جدید خود دیروز اعلام کرد ۹۳.۷ میلیون دلار به ۱۸ پروژه کمک مالی کرده است. یک فیلم مستقل بدون نام از سوفیا کاپولا و متروگلدوین مایر که قصد دارد جدیدترین فیلم «ماجرای توماس کراون» را بسازد از دیگر دریافت کنندگان این تخفیف هستند.

نتفلیکس که در سال‌های اخیر در این فهرست دست بالا را داشته این بار هم ۳۷.۱ میلیون دلار یعنی ۴۰ درصد این بخشودگی را نصیب خود کرده است. این کمپانی پخش استریم ۲۰.۵ میلیون دلار برای ساخت فیلمی با بودجه ۱۰۷ میلیون دلاری دریافت می‌کند. این پروژه بدون عنوان است و نام آن اعلام نشده است.

دنباله «جوکر» هم با بودجه ۹۸.۷ میلیون دلاری دیگر فیلم بودجه بزرگی است که شامل این اعتبار شده است.

علاوه بر ۴ پروژه بودجه بزرگ، ۱۴ فیلم مستقل نیز از این اعتبار برخوردار شده‌اند که «دختر پیتزا» فیلمی از کمپانی تولید مارگو رابی، «غریبه‌های کامل» بازسازی یک کمدی ایتالیایی توسط عیسی رائه و «یک رابطه خاص» فیلمی زندگینامه‌ای درباره الیزابت تیلور از جمله آنها هستند. فیلم سوفیا کاپولا هم اعتباری ۱.۸ میلیون دلاری دریافت می‌کند.

کالیفرنیا هر سال ۳۳۰ میلیون دلار به عنوان اعتبار به تولید فیلم اختصاص می‌دهد تا از فرار شغل‌هایی که به مدد پروژه‌های سینمایی تولید می‌شود، جلوگیری کند. این مبلغ در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ۴۲۰ میلیون دلار فزایش یافته است. فرماندار این ایالت متعهد شده تا این برنامه را تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تخفیف مالیاتی «جوکر ۲» را به لس‌آنجلس برد/ نیویورک بی‌نصیب ماند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید