آخرین خبر

اهالی موسیقی جرأت حرف زدن را از دست داده‌اند

آوای ایرانیان: شهرام صارمی که در نشست ماهانه‌ خانه موسیقی حضور داشت، انتقادهایی را مطرح و اظهار کرد:‌ اهل موسیقی جرأت حرف‌ زدن را از دست داده‌اند.

به گزارش آوای ایرانیان، مدیر موسیقی فرهنگسرای ارسباران گفت: در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ نامه‌ی مفصلی درباره‌ی اداره‌ی اماکن برای خانه موسیقی ارسال کردم که تا امروز هیچ اقدامی روی این موضوع نشده است. در این سال، اداره‌ی اماکن برای هر شب اجرای کنسرت در سالن فرهنگسرای ارسباران ۵ / ۱ میلیون تومان دریافت می‌کرد.

او ادامه داد: امسال این مبلغ به سه میلیون تومان افزایش یافته و این درحالی است که اماکن برای سالن‌های زیر ۵۰۰ نفر نباید هیچ مبلغی دریافت کند و اصولا در این سالن‌ها نیازی به حضور برادران نیروی انتظامی وجود ندارد. این نامه به‌صورت هم‌زمان برای آقای مرادخانی، آقای پیروزارجمند و همین طور برای آقای داود گنجه‌ای فقط برای اطلاع ایشان ارسال شد. فعلا نیز در فرهنگسرای ارسباران به‌خاطر همین موضوع، نه کنسرتی برگزار می‌شود و نه درخواست کنسرتی داریم. از دی‌ماه سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه امسال حدود ۱۰ کنسرت به همین دلیل کنسل شده است.

وی با اشاره به تعطیلی کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراها، اظهار کرد: در تیرماه سال ۱۳۹۳ کلاس‌های آموزش موسیقی فرهنگسراها با بغض و کینه تعطیل شدند و پس از یک سال تعطیلی و نابود کردن حاصل ۱۶-۱۷ سال کار جدی و بی‌وقفه‌ی کسانی که برای این کلاس‌ها زحمت کشیده بودند، تیرماه امسال (پس از یک سال تعطیلی) کلاس‌ها با وضعیتی نابسامان، رنجور و ضعیف آغاز شدند.

صارمی بیان کرد: شما بهتر آگاه هستید که این بازگشایی فقط به‌خاطر رفع تکلیف عده‌ای بود که زیر فشار رسانه‌ها هیچ پاسخی برای عمل زشت خود نداشتند. با وجود چند اطلاعیه‌ی خانه موسیقی، بازگشایی این کلاس‌ها ربطی به خانه موسیقی و اطلاعیه‌های این خانه ندارد. حجت‌الاسلام شهاب مرادی کلاس‌ها را تعطیل کرد و پس از برکناری ایشان و آمدن جناب آقای صلاحی، کلاس‌ها باز شد.

او افزود: هرگاه کنسرت‌ها بدون دغدغه، با استمرار و آرامش برگزار شد، هرگاه هیچ عاملی باعث تعطیلی کلاس‌های موسیقی یا کنسرت‌ها نشد، هرگاه همه اهل موسیقی بدون هیچ مشکلی زیر این سقف جمع شدند و … خانه موسیقی به وظایف صنفی خود عمل کرده است. لازم است، برای رسیدن به این امر، خانه موسیقی مستقل و جدا از بدنه دولت باشد. همچنین لازم است برای رسیدن به روزهای خوب، اهل موسیقی در رفتارهای خود بازنگری کنند و نیز اصلاحات اساسی در خود به‌وجود آورند.

به گزارش ایسنا، در نشست ماهانه‌ی خانه موسیقی که عصر ۲۹ اردیبهشت‌ماه در این خانه برگزار شد، حمیدرضا نوربخش نیز درباره‌ی برگزاری دومین فستیوال تهران صحبت کرد و گفت: قرار بود این جشن مثل سال گذشته در عمارت مسعودیه برگزار شود؛ اما از آنجا که مسؤولان میراث فرهنگی با این امر مخالف هستند، امسال برج میلاد میزبان ما خواهد بود.

او با بیان این‌که جشن‌ خانه‌ی موسیقی گونه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد، افزود: امسال براساس روند جشن، آلبوم برتر را انتخاب خواهیم کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اهالی موسیقی جرأت حرف زدن را از دست داده‌اند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید