آخرین خبر

نیما یوشیج به دیدار کودکان می‌رود

آوای ایرانیان: مدیر گروه موسیقی پارس در تازه‌ترین نشست خبری خود از جزئیات اجرای اُپرت برکه حیوانات به مناسبت روز جهانی کودک در تالار وحدت تهران، سخن گفت.

به گزارش آوای ایرانیان، ناصر نظر مدیر گروه موسیقی پارس، آهنگساز و رهبر ارکستر این مجموعه موسیقایی در نشست خبری اپرت «برکه حیوانات» که دوشنبه ۳۰ شهریورماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، جزئیات برگزاری این کنسرت موسیقایی ویژه کودکان را تشریح کرد.

نظر در این نشست گفت: گروه موسیقی پارس بیش از ۱۵ سال است که به مناسبت روز جهانی کودک، همه ساله برنامه‌های مختلفی را در تالار وحدت تهران اجرا می‌کند که به طور طبیعی در لوای این برنامه‌های موسیقایی که همراه با شعر و حرکت است، می‌خواهیم پیام دوستی و مهربانی را با زبان کودکان به مخاطبان ارائه کنیم و هم‌اکنون بسیار خوشحالیم که در این مدت با اجرای کارهای متفاوت توانسته‌ایم اجراهای قابل قبولی را برای مخاطبان برپا کنیم.

وی افزود: بعد از اجرای اُپرای «مانی و مانا» اثر استاد حسین دهلوی، به این نتیجه رسیدیم که غیر از اجرای موسیقی می‌توانیم همراه با بازی و نمایش، شاهد اتفاقات جدیدتر، متفاوت‌تر و جذاب‌تر برای مخاطبان باشیم. اتفاقاً در چنین شرایطی است که کودکان حتی کودکان کم حوصله هم ترغیب می‌شوند که تا پایان اجرا روی صندلی‌های خود بنشینند و از برنامه‌هایی که برای آن‌ها اجرا می‌کنیم، لذت ببرند.

مدیر گروه موسیقی پارس با اشاره به جزئیات اُپرت «برکه حیوانات» بیان کرد: این اجرا نیز مانند اجرای سال قبل ما که بر اساس داستان «خروس زری، پیرهن پری» اجرا شده بود، این بار بر اساس داستان آهو و پرنده‌های زنده‌یاد نیما یوشیج برگزار خواهد شد. البته ما در این اُپرت، محتوای جدیدی را به کار اضافه کردیم که با تغییرات انجام گرفته، به نام «برکه حیوانات» تقدیم مخاطبان خواهد شد. ضمن اینکه در این اجرا نیز ماندانا کریمی نویسنده و کارگردان، لرتا آودیسیان طراح و کارگردان حرکات و امیر مقرب صمدی به عنوان سرپرست ارکستر سازهای کوبه‌ای ما را همراهی خواهد کرد.

نظر ادامه داد: غیر از حضور ارکستر بزرگی که متشکل از یک ارکستر سمفونیک کامل از سازهای زهی، ضربی، بادی و چوبی با حضور نوازندگان پنج ساله تا بزرگسال خواهد بود، هشت نفر از کودکان که تسلط کاملی بر موسیقی دارند، به عنوان بازیگر در برنامه ما قطعات نمایشی را اجرا می‌کنند. این برنامه در قالب ۲۰ قطعه مختلف و مدت زمان ۴۵ دقیقه برای تماشاگران اجرا می‌شود که ما در این فضا تلاش کردیم تا تعادلی میان موسیقی بین‌المللی و سازهای ایرانی وجود داشته باشد.

این آهنگساز و رهبر ارکستر با اشاره به حضور ۴۰۰ نفری هنرمندان در اُپرت «برکه حیوانات»، گفت: کنترل ۴۰۰ نفر روی صحنه با بچه‌ها هم دیدنی است و هم در عین حال یکی از مشکل‌ترین و سخت‌ترین کارهایی است که در یک مجموعه موسیقایی می‌توان از آن سراغ داشت. اما با تمام این احوال بسیار خوشحالیم که بار دیگر این فرصت به ما دست داد تا کنسرت دیگری را به بهانه روز جهانی کودک برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: مدت‌های زیادی است که به مسئولان وزارت ارشاد پیشنهاد دادم حالا که بیش از ۱۵ سال از یک حرکت موسیقایی ویژه کودکان توسط چند گروه موسیقایی می‌گذرد، بیاییم و در قالب یک برنامه منسجم پیرامون روز جهانی کودک برنامه‌های گسترده‌ای را اجرا کنیم تا کودکان سرزمین ما در یک هفته اختصاصی در تالار وحدت شاهد اجراهای مختلفی از موسیقی کودکان باشند. اما متاسفانه تا به امروز چنین اتفاقی نیفتاد. به هر حال امیدوارم مطرح کردن چنین پیشنهادی بتواند در سال‌های آینده با حمایت مسئولان، شکل اجرایی پیدا کند و ما بتوانیم در یک قالب اختصاصی در خدمت کودکان عزیز باشیم.

نظر در بخش پایانی صحبت‌های خود به ساعت اجرای بخشی از برنامه‌های این کنسرت اشاره کرد و گفت: متاسفانه ساعت ۹ شب برای برگزاری کنسرت کودکان، ساعت خوبی نیست چرا که بسیاری از کودکان در این ساعت از شب باید به خواب بروند که این به تنهایی کار را برای ما سخت می‌کند. این هم نکته‌ای است که مدیران برنامه‌ریزی تالار وحدت نیز در دوره‌های بعدی باید به آن توجه ویژه‌ای کنند.

اُپرت «برکه حیوانات» به رهبری ارکستر و آهنگسازی ناصر نظر هفتم مهرماه سال ۱۷ و ۲۰ و هشتم و نهم مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱ در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان به موسیقی است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نیما یوشیج به دیدار کودکان می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید