آخرین خبر

تنظیم دوباره شیدایی شجریان به پاسداشت مشکاتیان

آوای ایرانیان: شایان کریمی تنظیم تازه خود از قطعه شیدایی را که بیش از سه دهه قبل توسط پرویز مشکاتیان ساخته و با صدای محمدرضا شجریان خوانده شده بود را به هنرمند فقید، پرویز مشکاتیان تقدیم کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، قطعه شیدایی با آهنگسازی استاد پرویز مشکاتیان و آواز استاد محمدرضا شجریان که ۳۲ سال پیش در سال ۱۳۶۲ در آلبوم بر آستان جانان منتشر شده بود، با تنظیمی جدید و با صدای علیرضا مهدیزاده در سالگرد وفات استاد مشکاتیان منتشر شد.

IMG_20150921_235146

این قطعه که با دو نوازی سنتور و تنبک و آواز استاد شجریان اجرا شده و تا کنون تنظیمی از آن شنیده نشده بود، توسط شایان کریمی برای ارکستر تنظیم شده که با وجود وفاداری به اصل اثر دارای تنظیمی متفاوت و خلاقانه است و ملودی زیبا و جاودانه زنده یاد پرویز مشکاتیان را با شکوه بیشتری بیان می کند.

« اشکان کمال »، « مسعود نوروز »، « امین واحدی »، « فواد سمیعی »،« علیرضا دریایی» و «وصال صالحیان» نوازندگی سازهای این قطعه را بر عهده داشته اند.

این قطعه به گرامی داشت اساتید بزرگ موسیقی ایران «ناصر فرهنگ‌فر»، « پرویز مشکاتیان» و «محمدرضا شجریان» که خالق این اثر جاودانه هستند به مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی تقدیم شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تنظیم دوباره شیدایی شجریان به پاسداشت مشکاتیان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید