آخرین خبر

مسعود نکویی صدای “پخ پخو”ی کودکان را درآورد!

آوای ایرانیان: کتاب پارتیتور دو زبانه موسیقی کودک با عنوان«پخ پخو» با تالیف، گردآوری و آهنگسازی مسعود نکویی ۱۰ مهر در کرمان رونمایی می شود.

به گزارش آوای ایرانیان، این کتاب پارتیتور در سه بخش«تکنوازی»، «ارکسترال» و «آواز گروهی کودک و نوجوان» طراحی شده که برگرفته از ترانه ها و بازیهای کودکانه ایران است.

ترانه ها و بازیهای این مجموعه توسط مسعود نکویی گردآوری شده و طی مراحلی کار آوا نویسی و آهنگسازی بر روی آنها صورت گرفته است.

پخ

مسعود نکویی در مقدمه این کتاب آورده است: این مجموعه تلاش و خدمتی ناچیز در جهت شناساندن چند بازی کودکانه کرمانی است تا از سرعت فراموشی آنها کاسته شود و شاید دوباره به چرخه بازی های کودکانه ایرانی بازگردند. این آثار برای دو بخش کودکانه و یک بخش برای صدای باریتن(بازی گردان) نگاشته شده است و به صورت آکاپلا می باشد.

مولف و گرد آوردنده کتاب«پخ پخو» در ادامه آورده است: بی شک این آلبوم نخستین آثار آکاپلای پلی فنیک کودکانه با صدای کودک در ایران هستند که توسط کودکان کرمانی خوانده و ضبط گردیده است و توسط گروه کر کودکان نسل مهر آماده اجرا می باشد. بسیاری از مطالب و اشعار این مجموعه برگرفته از کتاب فرهنگ عامیانه کرمان به کوشش آقای لریمر می باشد که در سال ۱۹۴۰ میلادی منتشر گردیده است.

این قطعات در مراسم رونمایی کتاب به همراه حرکات نمایشی و بازیهای آن توسط گروه موسیقی ۵۲ نفره نسل مهر اجرا خواهد شد.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مسعود نکویی صدای “پخ پخو”ی کودکان را درآورد!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید