آخرین خبر

شادمانه هاي موسيقي نواحي در قاب دوربين

آوای ایرانیان: مسابقه عکس شادمانه های ایران به مناسبت نهمین جشنواره موسیقی- نواحی برگزار می شود.

به گزارش آوای ایرانیان ، بخش عمده ای از موسیقی مقامی – نواحی ایران، شادمانه هایی است که به مناسبت های ملی، مذهبی، آیینی، فرهنگی و جشن و شادی در مناطق گوناگون ایران با حرکات و پایکوبی های بومی انجام می شود و در کنار شادی و سرور در آواها و نواها، در چهره ها و حرکات، لباس و رنگ ها و… نیز این شادها تجلی بارزی دارد. با توجه به اهمیت شادمانه ها در موسیقی مقامی – نواحی ایران و اهمیت و قابلیت عکس به عنوان هنری که در ثبت و ماندگاری تصاویر آیین ها و معرفی و شناساندن بیشتر آنها نقش موثری دارد. در این راستا نهمین جشنواره موسیقی مقامی – نواحی، مسابقه عکس شادمانه های ایران را برگزار می کند.

مسابقه عکس شادمانه های ایران از برنامه های جنبی نهمین جشنواره موسیقی- نواحی است که با موضوع شادی و سرور در موسیقی مناطق و نواحی ایران و حرکات و پایکوبی های بومی و محلی برگزار می شود بر این اساس دفتر موسیقی معاونت هنری ارشاد طی فراخوانی از عکاسان و علاقه مندان برای شرکت در مسابقه عکس شادمانه های ایران دعوت به عمل می آورد .

علاقمندان برای حضور در این مسابقه می بایست تا ۱۵ آذر ماه سال جاری حداکثر سه فریم عکس را با موضوع مذکور به پست الکترونیک musicofficepr@gmail.com ارسال کنند که پس از انتخاب اولیه، آثار منتخب روی صفحه اینستاگرام بخش مسابقه عکس جشنواره با عنوان shadmaneha قرار خواهد گرفت و همچنین عکاسان منتخب می بایست فایل اصلی عکس (بدون ویرایش) برای چاپ و نمایشگاه در موزه باغ هرندی ارسال کنند و بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عکس از جشنواره می‌شود.همچنین پس از داوری نهایی آثار بخش مسابقه همزمان با نهمین جشنواره موسیقی- نواحی ، سه نفر برگزیده بخش عکس معرفی خواهند شد.

عکاسان و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر مسابقه عکس شادمانه های ایران می توانند به سایتwww.music.farhang.gov.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۷۰۴۶۲۳ (۰۲۱) تماس بگیرند.

نهمین جشنواره موسیقی مقامی- نواحی ایران از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به دبیری ایرج نعیمایی دی ماه امسال در کرمان برگزار خواهد شد.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شادمانه های موسیقی نواحی در قاب دوربین”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید