آخرین خبر

نواي موسيقي دوران قاجار از ايران تا فنلاند

آوای ایرانیان: روایتی از موسیقی دوران قاجار با عنوان «از فراق تا وصال» توسط نوازندگان و خوانندگان بنام نسل جوان در فرهنگسرای ارسباران برگزار و در آینده در قالب آلبومی در کشور فنلاند منتشر می شود.

به گزارش آوای ایرانیان،‌در این اجرا که ۱۴ مهرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود ، هنرمندانی چون محمد امین اکبر پور (نوازنده تار و تنظیم قطعات)، صادق شیخ زاده و مجتبی فضیلت خواه ( آواز) و پویان گرامی( نوازنده تنبک) به روی صحنه می روند و قطعاتی از موسیقی ایران را در دو بخش اجرا می کنند.

در این اجرا که با عنوان «از فراق تا وصال» برگزار می شود، قطعاتی با رویکرد پرداختن به موسیقی دوران قاجار در دو رویکرد فراق و وصال اجرا خواهد شد. به طوری که در بخش نخست این اجرا که به روایت پیوند موضوع فراق در شعر پارسی و موسیقی دوران قاجار اختصاص دارد ، مجتبی فضیلت خواه خوانندگی قطعات را در دستگاه همایون برعهده دارد و در قسمت دوم نیز با آواز خوانی صادق شیخ زاده ،‌مقوله وصال در موسیقی دوران قاجار به مدد اشعار پارسی در آواز بیات ترک روایت خواهد شد.

در واقع در این اجرا بخش اول آلبوم «خوش بود یاری و یاری» اثر مجتبی فضیلت خواه که به زودی در بازار موسیقی منتشر می شود، اجرا خواهد شد.

«از فراق تا وصال» با تنظیم متفاوتی از قطعات عارف قزوینی ، علی اکبر شیدا و امیر جاهد در دستگاه همایون ( فراق) و اواز بیات ترک ( وصال) اجرا می شود.

گفتنی است بخش دوم این اجرا که به خوانندگی صادق شیخ زاده برگزار می شود همزمان به صورت صوتی و تصویری ضبط و در آینده با حمایت دانشگاه هلسینکی فنلاند در آن کشور منتشر شود در واقع اجازه این انتشار بواسطه کسب جایزه مستر وکال فنلاند توسط شیخ زاده به این هنرمند داده شده است.

اجرای موسیقی « از فراق تا وصال» ۱۴ مهرماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نوای موسیقی دوران قاجار از ایران تا فنلاند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید