آخرین خبر

حامی اصلی جشنواره تورنتو این جشنواره را ترک کرد

به گزارش آوای ایرانیان شرکت مخابراتی «Bell Canada» اعلام کرده که به حمایت مالی طولانی مدت خود از جشنواره بین المللی فیلم تورنتو پایان می‌دهد. این شرکت که از سال ۱۹۹۵ حامی اصلی این جشنواره بوده است، پس از چهل و هشتمین دوره جشنواره که امسال برگزار خواهد شد، همکاری خود را با تورنتو قطع خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «کمپانی بل در ۲۸ سال گذشته شراکت فوق العاده ای با جشنواره تورنتو داشته است. ما به همکاری خود برای کمک به تبدیل شدن این رویداد به یک مقصد جهانی پیشرو برای فیلم و حمایت از محتوا و استعدادهای کانادایی در صحنه جهانی افتخار می‌کنیم.»

 در ادامه این بیانیه آمده است: «اوایل سال جاری، ما تصمیم گرفتیم که پایان سال ۲۰۲۳ زمان مناسبی برای پایان دادن به همکاری با جشنواره تورنتو است و تصمیم گرفتیم حمایت مالی خود را تمدید نکنیم تا در دیگر فرصت‌هایی که هسته اصلی کسب و کار ما محسوب می‌شوند سرمایه‌گذاری کنیم. ما مطمئن هستیم که جشنواره تورنتو به توسعه و نمایش محتوای پیشرو در جهان برای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی بهترین مخاطبان در فیلم ادامه خواهد داد.»

 

مسئولان جشنواره فیلم تورنتو هنوز به از دست دادن حامی مالی اصلی خود واکنشی نشان نداده است. این رویداد سینمایی در ماه جولای از فهرست ۶۰ فیلم امسال رونمایی کرد که شامل جدیدترین فیلمهای سینماگرانی چون «الکساندر پاین»، «ریچارد لینکلیتر»، «هیروکازو کوره‌ئیدا» و همچنین «ژوستین تریه» است که امسال با فیلمش «آناتومی یک سقوط» برنده نخل طلای بهتری فیلم جشنواره کن شد.

اولین نمایش جهانی مستند «سیلوستر استالونه» به نام «حیله گر»، جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۳ را در ۱۶ سپتامبر در تالار روی تامسون به پایان می‌رساند.

چهل و هشتمین جشنواره فیلم تورنتو از ۷ تا ۱۷ سپتامبر (۱۶ تا ۲۶ شهریور ماه) در کانادا برگزار خواهد شد و  طبق اعلام پیشین فیلم کوتاه «تایتانیک: نسخه مناسب برای خانواده‌های ایرانی» به نویسندگی و کارگردانی فرنوش صمدی، در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره تورنتو پذیرفته شده و فیلم کوتاه «سرزمین مادری» ساخته یاسمین مظفری (محصول کانادا)، دو فیلم بلند سینمایی «آشیل» به کارگردانی فرهاد دل آرام محصول مشترک ایران، آلمان و فرانسه و «شیدا» ساخته نورا کیاسری محصول استرالیا در کنار فیلم‌های کوتاه «شهاب» به کارگردانی عاطفه خادم الرضا محصول کانادا و «مست دل» از مریم تفکری و محصول ایران و انگلستان نیز در این رویداد سینمایی به روی پرده خواهد رفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حامی اصلی جشنواره تورنتو این جشنواره را ترک کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید