آخرین خبر

هنرمند مطرح ایتالیایی در انتظار صدور ویزا برای حضور در ایران + عکس

آوای ایرانیان: سرپرست ارکستر مجلسی «رسا» از رایزنی های این گروه برای حضور نوازنده ویولنسل ایتالیایی در ایران برای اجرایی مشترک با هنرمندان کشورمان خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان: مظفر نبیلی سرپرست ارکستر مجلسی «رسا» ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های این گروه موسیقایی توضیح داد: قرار بود شهریور ماه امسال همراه با یکی از هنرمندان برگزیده موسیقی ایتالیا به نام جیوانی ریچاردی کنسرت مشترکی را برگزار کنیم که متاسفانه به دلیل برخی از ناهماهنگی هایی که در این زمینه رخ داد، نتوانستیم در تاریخ مقرر این برنامه را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ما برای برپایی کنسرت شهریور ماه و برای صدور ویزای ریچاردی از مدت ها قبل رایزنی ها و نامه نگاری های مختلفی را با دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه انجام داده بودیم اما متاسفانه به دلیل برخی از ناهماهنگی هایی که میان دفتر موسیقی و وزارت امور خارجه کشورمان وجود داشت میسر نشد که بتوانیم در تاریخ مورد نظر کنسرت را برگزار کنیم و حالا مشغول برنامه ریزی دوباره هستیم تا بتوانیم آذر ماه امسال این کنسرت را اجرا کنیم.

سرپرست ارکستر مجلسی «رسا» درباره موافقت وزارت امور خارجه برای صدور ویزای نوازنده ایتالیایی گفت: پیش از این به ما اطلاع داده شد که برای صدور ویزای نوازنده ایتالیایی تمام استعلامات لازم از وزارت امور خارجه گرفته شده است و آنها نیز ممانعتی برای حضور این نوازنده در ایران نداشتند. بنابراین برای ما ناراحت کننده بود که چرا با وجود موافقت وزارت امور خارجه و صدور مجوز کنسرت از سوی دفتر موسیقی باز هم ویزای این هنرمند صادر نشد.

نبیلی تصریح کرد: ما طبق وظیفه ای که بر عهده داشتیم برای حضور یک نوازنده ایتالیایی در کشور و برگزاری کنسرت وی اقدام کردیم. از مسئولان ذیربط هم تنها این انتظار را داشتیم که دلیل صادر نشدن ویزای ریچاردی را به ما اطلاع دهند چون ما کاری را بدون هماهنگی مراجع دولتی انجام نداده بودیم و نهایت تلاشمان این بود که هنرمند ایتالیایی بر طبق ضوابط قانونی صدور ویزا در ایران حضور پیدا کند.

نوازنده

این نوازنده و آهنگساز در بخش پایانی صحبت های خود توضیح داد: هم اکنون هدف ما این است که آذر یا دی ماه امسال کنسرت مشترک گروه «رسا» با ریچاردی نوازنده ویولنسل برگزار شود و این بار امیدوارم که مشکلی برای صدور ویزای وی پیش نیاید و از این پس دوستان در دفتر موسیقی وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند.

ارکستر موسیقی «رسا» از جمله گروه های موسیقایی فعال در حوزه موسیقی کلاسیک است که تاکنون کنسرت های متعددی را در جشنواره های بین المللی موسیقی فجر برگزار کرده است.
منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنرمند مطرح ایتالیایی در انتظار صدور ویزا برای حضور در ایران + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید