آخرین خبر

شاهد “سماع آسمان” باشید!

آوای ایرانیان: گروه کوبه ای «هوران» هفدهم مهرماه در فرهنگسرای اندیشه تهران کنسرت «سماع آسمان» را با ساز بندی متنوعی اجرا می کند.

به گزارش آوای ایرانیان، گروه سازهای کوبه ای «هوران» به سرپرستی بهروز قهاری هفدهم مهر ماه با ترکیبی از سازهای کوبه ای و زهی تازه ترین کنسرت خود را با عنوان «سماع آسمان» در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار می کند.

در این کنسرت موسیقی که با عنوان «سماع آسمان» برگزار می شود چند قطعه موسیقایی با استفاده از اشعار مولانا و آهنگسازی میلاد، رضا و بهروز قهاری برای علاقه‌مندان ارائه می شود. تلفیق سازهای الکترونیک با سازهای کوبه ای و زهی با همراهی بیش از بیست نوازنده از ویژگی های کنسرت موسیقی گروه «هوران» خواهد بود.

تمرکز اصلی گروه «هوران» در این برنامه بر سازهای کوبه‌ای نظیر داربوکا، دف، تمبک، دهل، دمام، جیمبی، تومبا و سازهای پرکاشن است. همچنین سازهای دیگری نظیر گیتار، گیتار بیس، دیوان، کنترباس، ویلون آلتو، ویلون و دی جی ری دو از جمله برخی از سازهایی است که در این برنامه نواخته خواهد شد ضمن اینکه بهرام مهربخش نوازنده پیشکسوت نی انبان نیز در یک قطعه به عنوان نوازنده مهمان حضور خواهد داشت.

گروه «هوران» به سرپرستی بهروز قهاری از سال ۸۲ فعالیت خود را با محوریت دف نوازی آغاز کرده است. این گروه در سال ۸۳ با تغییرات سازی در زمره گروه‌های کوبه‌ای قرار گرفت و فعالیت جدید خود را دنبال کرد.

این گروه که تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره موسیقی کشوری دریافت کرده است، پس از چند کنسرت در تهران و شهرستان‌ها، در سال ۸۶ کنسرتی را با همراهی ۶۴ نوازنده در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار کرد. این گروه در سال ۸۹ نیز با حضور کوروش تهامی، بازیگر سینما و تلویزیون در قالب نوازنده و لاله اسکندری کنسرت دیگری را برگزار کرد.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شاهد “سماع آسمان” باشید!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید