آخرین خبر

موسیقی کارتون‌های ماندگار آلبوم می‌شود

آوای ایرانیان: نوازنده موسیقی با اشاره به تازه ترین فعالیت هایش ضمن اعلام انتشار یک آلبوم از موسیقی کارتون های ماندگار دهه شصت از انتشار آثار همایون خرم و فضل الله توکل با تنظیمی جدید خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، بابک شهرکی نوازنده و آهنگساز موسیقی در گفتگو با مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود بیان کرد: طی ماه های گذشته عمده تمرکزم را علاوه بر تدریس روی ضبط، تولید و انتشار چندین آلبوم مختلف معطوف کرده ام که هر کدام دارای تنوع ویژه ای هستند و می توانند مورد توجه دوستداران موسیقی قرار بگیرند. اولین آلبوم مربوط به یک اثر بی کلام با عنوان «کلاژ» است. در این آلبوم فیروز ویسانلو نوازنده گیتار و بنده به عنوان نوازنده ویولن حضور دارم. این آلبوم برگرفته از موسیقی نواحی مختلف ایران بوده که با تنظیم جدید و بر اساس ۲ ساز گیتار و ویولن ساخته شده است. البته با توجه به اینکه چندی پیش آلبوم دیگری با عنوان «کلاژ» در بازار موسیقی منتشر شده بنابراین ما باید نام دیگری را برای اثر انتخاب کنیم که به زودی در این مورد اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: مجموعه دیگری که فکر می کنم می تواند مورد توجه دوستداران موسیقی قرار بگیرد آلبومی با نام «زنگ خاطره» است که ورودی موسیقایی به تیتراژهای کارتون های دهه ۶۰ است که بر اساس تک نوازی ویولن طراحی شده است و در برخی از موارد نیز با توجه به ساختاری که برای آن در نظر گرفته ایم صدای ارکستر سمفونیک نیز به گوش مخاطب می رسد. این آلبوم علاوه بر اینکه می تواند فضایی را برای دسترسی علاقه مندان به نت های این آثار فراهم کند به طور حتم برای مخاطبان دهه شصتی نیز جذاب خواهد بود.

این نوازنده ویولن بیان کرد: یکی دیگر از آثاری که در این سال ها نسبت به انتشار آن به طور مستمر تمرکز زیادی دارم آلبوم بدون کلام «گلهای خرم» است که خوشبختانه بعد از انتشار مجموعه شماره یک با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و من با توجه به همین واکنش مثبتی که از فضا دریافت کردم تصمیم گرفتم مجموعه شماره دو «گلهای خرم» را نیز منتشر کنم. این در حالی است که خانواده زنده یاد همایون خرم نیز در جلساتی که با هم داشتیم به این نکته تاکید داشتند که شماره های ۲ و ۳ مجموعه نیز باید حتما در مرحله انتشار قرار گیرد. به هر ترتیب آلبوم «گلهای خرم ۲» مجموعه آثاری از زنده یاد همایون خرم است که قبلا خوانده شده که من آنها را بازسازی کرده و در قالب یک آلبوم برای مخاطبان منتشر خواهم کرد.

شهرکی در بخش دیگری از صحبت های خود به انتشار چند آلبوم با کلام با همراهی تعدادی از خوانندگان مستعد موسیقی کشورمان اشاره کرد و گفت: اولین آلبومی که در حوزه موسیقی با کلام برای تولید آن اقدام کردیم اثری با ترانه سرایی علی ربانی فر و خوانندگی علیرضا فریدون پور از خوانندگان خوش صدای موسیقی کشورمان است که در زمان حیات استاد محمدرضا لطفی با این هنرمند مطرح همکاری های مستمری داشت. آلبوم با کلام دیگر که اشعار آن نیز از علی ربانی فر است به خوانندگی شهریار بلوچستانی روانه بازار موسیقی خواهد شد. این در حالی است که اثر دیگری با صدای مسعود کهریزی و هم نوازی ویولن، پیانو و تمبک کار جدیدی است که به زودی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

این آهنگساز اظهار کرد: من هیچ گاه در زندگی هنری ام بر این باور نبوده و نیستم که استاد همایون خرم دیگر در میان ما نیست. او برای من استادی است که همواره حضورش را در زندگی حس می کنم. بنابراین همواره دوست دارم از آثارش بهره منده شده و کارهای جدیدی را تولید کنم. به همین جهت به زودی آلبوم های جدیدی برگرفته از آثار استاد خرم با حضور خواننده های جدید منتشر می شود که در وقت مقتضی درباره آن اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد. در کنار اینها ۲ آلبوم دیگر از آثار استاد فضل الله توکل نیز به خوانندگی مسیح مریمی و فرهاد عزیزی نیز در مرحله صدور مجوز قرار دارد که پس از این مرحله نسبت به انتشار آن اقدام می شود. یک آلبوم دیگر نیز برگرفته از آثار جهانبخش پازوکی، حبیب الله بدیعی و فضل الله توکل با صدای مهرداد پیکرزاده در دست انتشار است که امیدوارم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

شهرکی در پایان صحبت های خود گفت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری چند کنسرت انجام گرفته که فکر می کنم در نوع خودش منحصر به فرد است اما با توجه به اینکه هیچ چیزی قطعی نیست هنوز نمی توانم درباره آن اطلاع رسانی کنم. البته لازم است در اینجا به کنسرت اخیر کاوه یغمایی اشاره کنم که امیدوارم شاهد تکرار آن باشیم. به هر ترتیب من در این کنسرت به عنوان نوازنده حضور داشتم که برایم تجربه بسیار خوبی بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی کارتون‌های ماندگار آلبوم می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید