آخرین خبر

یادبود حافظ در رادیو تهران

آوای ایرانیان: برنامه «گنج سخن» به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، با خوانش اشعار بزرگترین شاعر غزل سرا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از رادیو تهران همراه مخاطبان است.

به گزارش آوای ایرانیان؛ این برنامه کاری از شبکه رادیویی تهران است که هر روز بجز جمعه ها از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با بازخوانی متون شاعران از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شود.

بیستم مهرماه همزمان با سالروز تولد خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود. تا فرصتی برای تأمل هرچه کوتاه و گذرا بر احوال این چهره ماندگار ادبیات ایران و جهان و شناخت بیشتر افکار و اندیشه های ناب او باشد، این برنامه با خوانش اشعار حافظ این روز را گرامی می دارد.

حافظیه

گنج سخن با خوانش متون کهن از جمله اشعار سنایی غزنوی، شاهنامه فردوسی، اشعار عبید زاکانی، منطق الطیر، تاریخ بیهقی، قابوسنامه، فراق نامه سلمان ساوجی، انوار سهیلی، روضه خلد مجد خوافی، خاقانی و شروانی و… با هدف آشنایی بیشتر علاقه مندان به ادبیات کلاسیک روی آنتن رادیو تهران می رود.

مهدی مجنونی، تهیه کننده و گویندگی این برنامه را بر عهده دارد، مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ یا با مراجعه به نشانی الکترونیکی radiotehran@irib.ir می‌توانند نظرها، انتقادها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.
منبع: آوای ایرانیان

یی

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یادبود حافظ در رادیو تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید