آخرین خبر

عکس چرا “خندوانه” سقوط کرد؟ / بریم نیایم…

آوای ایرانیان: همشهری جوان، در گزارشی که به دلایل افت برنامه خندوانه پرداخته است. این نشریه البته به دلایل حاشیه‌ای که نقش مهمی در کاهش اعتبار برنامه نزد عموم داشته، اشاره نکرده. از جمله فهرست‌های منتشر شده درباره شروطی برای لباس حاضران، شکل برخورد با حضار در پشت صحنه و اخباری که از اتفاقات پشت صحنه برنامه، به بیرون درز کرده است. و صرفا بحث‌هایی ساختاری را پیش کشیده است.این دلایل را بخوانید، و شما هم نظرات‌تان را در این باره را در بخش کامنت‌ها بنویسید.

این نشریه در این باره نوشته است: جدا از بحث آزمون و خطا و ایده‌هایی که در فصل سوم با شکست روبه رو شد، خندوانه در این فصل به خاطر چند نقطه ضعف یا پاشنه‌ی آشیل اصلی آسیب دیده که اینجا بررسی شان میکنیم:

چاله‌ی یک: وسعت دکور
در فصل سوم، با دکوری در قد و قواره‌ی استادیوم‌های ورزشی روبه‌رو هستیم. تعداد مهمان‌ها زیاد و فاصله‌ی آنها با استیج، بیشتر شده. برنامه دقیقا از همین نقطه لطمه می‌بیند. حالت صمیمانه کاملا از بین رفته و دیگر هیچ تعاملی میان تماشاگران و افراد روی سن
شکل نمی‌گیرد.
چاله‌ی دو: حضور بیش از حد اسپانسر
در این فصل به صورت کاملا مستقیم و گل‌درشت، به اسپانسر پرداخته می‌شودو رامبد جوان در فواصل برنامه، مدام درباره‌ی حامی مالی صحبت می‌کند و بخش مهمی از برنامه به این امر اختصاص می‌یابد.
چاله‌ی سه: نبود خلاقیت در ساخت ترانه
از ابتدای فصل سوم، هیچ گروه موسیقی خاصی در برنامه حضور پیدا نکرده است. حتی همان آهنگ خوانی‌های دسته جمعی هم زیاد جدی گرفته نمی‌شود. برنامه تیتراژ و موسیقی تیتراژ خاصی ندارد و به طور کلی، مسئله‌ی موسیقی در برنامه کاملا کمرنگ شده است.
چاله‌ی چهار: ترکیب مهمان‌ها
بعید است کفگیر برنامه برای انتخاب مهمان‌های جذاب به ته دیگ خورده باشد. دلیل این مسئله معلوم نیست اما خندوانه از اول فصل سوم، مهمان ویژه و درجه‌ی یکی وارد برنامه نکرده. حتی در استندآپ کمد ی‌ها یا لباهنگ و خانواده‌ی باحال هم مهمان‌ها درجه‌ی یک نیستند.
چاله‌ی پنج: دور شدن از وظیفه‌ی اصلی
در فصل سوم، به دلیل آشفتگی‌های زیادی که در آزمون و خطای ایده‌های مختلف وجود دارد، عملا وظیفه‌ی اصلی نادیده گرفته شده و کلا برنامه هدف خاصی را دنبال نمی‌کند. با یک برنامه‌ی شاد و سرگرم کننده اما بدون دلیل خاصی روبه‌رو هستیم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس چرا “خندوانه” سقوط کرد؟ / بریم نیایم…”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید