آخرین خبر

آغاز دوباره «یکشنبه‌های موسیقی»

آوای ایرانیان: اجرای برنامه «یکشنبه‌های موسیقی» که حدود ۱۰ ماه از آخرین آن‌ها می‌گذرد، از سر گرفته می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان،  فربد شیرمحمد، نوازنده‌ی گروه موسیقی یارآوا و مسئول برگزاری سری دوم این برنامه‌ها، در این‌باره گفت: سال گذشته، همین موقع ایده‌ی برپایی‌ نشست‌های تخصصی درباره موسیقی را به اجرا رساندیم. اسفندماه سال گذشته، نخستین برنامه با سوژه «خلاقیت در موسیقی ایرانی» برگزار شد و پس از آن در فروردین و اردیبهشت امسال، این پروژه را با دو برنامه‌ی دیگر زیر عناوین «تداعی و تصویر در موسیقی‌ دستگاهی ایران» و «اجرای قطعه‌ی صدای ساعت شنی توسط ارکستر مدرن یارآوا» با حضور و سخنرانی شاهرخ خواجه‌نوری، آهنگساز اثر، پی گرفتیم.

او ادامه داد: در این نشست‌ها هنرمندان و اساتیدی مانند شاهرخ خواجه‌نوری، محسن میرمهدی، امین میراحمدی، حامد زند کریم‌خانی و مهدی جلالی به اجرای آثار و شرح‌ و بسط نظرات خود درباره سوژه‌های مطرح‌شده پرداختند.

شیرمحمد در ارتباط با ماهیت کلی این برنامه‌ها، اظهار کرد: این نشست‌ها که اولین یکشنبه‌ی هر ماه در «شهرکتاب بوستان» برگزار می‌شد، با نام «یکشنبه‌های موسیقی»، رفته‌رفته جای خود را میان مخاطبان موسیقی‌ جدی باز می‌کرد؛ اما متأسفانه بنا به دلایلی، ادامه این فعالیت در آن قالب میسر نبود و رشته آن نشست‌ها قطع شد.

وی گفت: خوشبختانه بنا داریم با همکاری «نشر هنوز»، «یکشنبه‌های موسیقی» را از سر بگیریم و فصل دوم این برنامه‌ها از همین اسفندماه در کتابفروشی نشر «هنوز» برگزار خواهد شد.

او درباره روند فصل دوم این برنامه‌ها توضیح داد: نشست‌ها بر همان سیر و سیاق قبلی پیش خواهد رفت و اولین یکشنبه‌ی هر ماه را با «یکشنبه‌های موسیقی» سر خواهیم کرد؛ اما برای برنامه اول و با توجه به محدودیت زمانی، مهمان و سخنران ویژه‌ای که برای نشست اسفندماه در نظر گرفته‌ایم، ناگزیر باید تغییر کوچکی در روز برنامه بدهیم و بنابراین «یکشنبه‌های موسیقی» این ماه را استثنائا یکشنبه، ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۷ برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: اتفاقی که بنا به محدودیت‌های زمانی‌ مربوط به تقویم یا مهمانان برنامه، ممکن است برای نشست‌های آینده نیز پیش بیاید و برنامه‌ها به جای نخستین یکشنبه، در یکشنبه‌های دیگر ماه برگزار شوند که در این‌صورت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

براساس اعلام برگزارکنندگان این برنامه، پروفسور یوآخیم هاینتس، استاد آهنگسازی و مدیر استودیوی موسیقی الکترونیک در دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه‌ی هانوفر، رییس انجمن موسیقی الکتروآکوستیک آلمان و رییس انجمن موسیقی نو در هانوفر در برنامه آینده «یکشنبه‌های موسیقی» سخنرانی می‌کند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آغاز دوباره «یکشنبه‌های موسیقی»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید