آخرین خبر

نقاشی‌های شاعرانه در گالری سهراب

آوای ایرانیان: نگارخانه سهراب ۴۰ اثر از آثار ناصر اویسی، هنرمند پیشکسوت نقاشی ایران را در نمایشگاهی تحت عنوان «نقاشی‌های شاعرانه» به نمایش می‌گذارد.

به گزارش آوای ایرانیان، در نمایشگاه «نقاشی‌های شاعرانه» این گالری آثاری را عرضه می‌کند که بیشتر آن‌ها تاکنون دیده نشده و مستقیم از ناصر اویسی گرفته شده و به نمایش درآمده‌اند.

ناصر اویسی، متولد ۱۳۱۳ تهران است. این نقاش که از فعالان مکتب سقاخانه به شمار می‌رود، برنده مدال طلا و دیپلم مخصوص نمایشگاه بین المللی کامپیون ایتالیا در سال ۱۳۴۷شده است. از او چند کتاب در ایران و ایتالیا و آمریکا به چاپ رسیده است.

سبک نقاشی اویسی شعر گونه است وآن را در حد فاصل نقاشی وخط معلق نگه می‌دارد. مشخصه آثار او زنان زیبا روی برگرفته از خورشید خانم ایرانی و اسب‌های نیرومند و در حال حرکت و رنگ‌های درخشان است. اویسی جوایز متعددی از نمایشگاه‌ها و بی‌ینال‌های بین‌المللی دریافت کرده است و آثارش در شهرهای مهم جهان نگه‌داری می‌شوند.

اویسی از نگاره‌های سلجوقی و قاجار به طور مستقیم در آثارش استفاده کرده است و مانند نقاشان هم نسل خود تغییری بزرگ در تاریخ نقاشی ایران پدید آورده است. این هنرمند نقاش در آثارش، نگاه تیز بینانه به نقاشی و تصویرگری ایرانی نشان می‌دهد و به نقاشی معروف است که شعر‌هایش را نقاشی می‌کند.

ناصر اویسی سال‌ها به ثبت موتیف‌ها و نقوشی دل‌مشغول بوده که امروزه با نام او و امضای او برای همیشه به ثبت رسیده است. اویسی با واژگانی محدود سال‌های سال است که شعر رنگی‌اش را بر صفحه نقش می‌کند، او با وسواس و دقت واژگان تصویریش را از دل تاریخ هنر ایران استخراج کرده است. فضای آثار اویسی به سرزمینی رؤیایی شبیه است که در آن نه دشنامی رد و بدل می‌شود و نه خشمی می‌ترکد. در این سرزمین دلدادگان و امیرزادگان و سوارکاران در تابش نوری طلایی و در متن رنگ‌هایی ارغوانی از مقابل چشم می‌گذرند.

نکته مهم نمایشگاه «نقاشی‌های شاعرانه» این است که آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه از مجموعه‌داران جمع‎آوری نشده بلکه آثار مستقیم از خود هنرمند گرفته شده و به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه در گالری سهراب به آدرس خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک ۵ واحد ۱ ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه ۲۴ مهرماه افتتاح و به مدت دو هفته در این گالری به نمایش درخواهد آمد.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نقاشی‌های شاعرانه در گالری سهراب”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید