آخرین خبر

آثار منتشرنشده غلامحسین بنان به بازار می‌آید

آوای ایرانیان: مدیر موسسه ماهور از انتشار ترانه ها و آثار منتشر نشده زنده یاد غلامحسین بنان خواننده فقید موسیقی ایرانی بعد از ایام محرم و صفر در قالب پنج آلبوم موسیقایی مستقل خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی هنری ماهور با اعلام خبر انتشار آلبوم های تازه گردآوری شده مرحوم بنان توضیح داد: این آثار موسیقایی در قالب پنج اثر مستقل با نام های چون «گل صحرایی» و «راز دل» بعد از ایام محرم و صفر منتشر می شود. این آثار به آهنگسازی هنرمندانی چون روح الله خالقی، علی نقی وزیری، اکبر محسنی و تعدادی دیگر از هنرمندان برجسته حوزه موسیقی انجام گرفته است که در سال های حیات مرحوم بنان به صورت مستقل تولید شدند اما تا به امروز در بازار منتشر نشده بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تدوین و گردآوری این آثار همسر مرحوم بنان تلاش فراوانی داشت که جا دارد از وی سپاسگزاری کنم. وی واقعا به موسسه ما لطف کرد و در انتشار این آلبوم ها کمک های زیادی انجام داد. این آلبوم ها مجموعه های بسیار ارزشمندی هستند که به دلیل پراکنده بودن و متفاوت بودن کارها کمتر به گوش مخاطبان ایرانی رسیده اند بنابراین تصور می کنم، می توانند در معرفی آثار این استاد مسلم موسیقی ایرانی موفق عمل کنند. نکته جالب اینکه یکی از آلبوم ها مربوط به صفحه هایی است که مرحوم بنان آنها را در بازار موسیقی منتشر کرده بود اما عمدتا مخاطبان کمتری به آن دسترسی داشتند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری ماهور در معرفی آثار دیگر این مجموعه گفت: به زودی پنج آلبوم دیگر در حوزه موسیقی نواحی و مقامی ایرانی با پژوهش و تدوین محمدرضا درویشی منتشر می شود که عمده این آثار معطوف به موسیقی نواحی بوشهر و آیین های زار مناطق جنوبی کشور هستند و با توجه به نظارت و اشراف کاملی که استاد درویشی روی این گونه های موسیقایی دارد معتقدم این کارها نیز یکی از غنی ترین آلبوم های پژوهشی در حوزه موسیقی نواحی مناطق جنوبی کشور هستند.

موسوی در پایان صحبت هایش بیان کرد: غیر از این آثار به زودی آلبوم «بزم دور» با هنرمندی علی کاظمی، سعید کردمافی و خوانندگی مهدی امامی منتشر می شود که این آلبوم نیز با نگاهی متفاوت به موسیقی ایرانی تلاش کرده فضای جدیدی را به مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی ارایه بدهد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آثار منتشرنشده غلامحسین بنان به بازار می‌آید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید