آخرین خبر

اختصاصی// واکنش وزارت ارشاد به خبر “ممنوع الکاری 24 هنرمند موسیقی”

آوای ایرانیان: عباس اسماعیل گل

ساعتی پیش برخی سایت‌های خبری در گزارشی بدون ذکر منبع رسمی “از ممنوع الکاری بیش از ۲۴ چهره شاخص موسیقی در کشور” خبر داد و مدعی شده‌اند این هنرمندان موسیقی به خاطر مواردی چون همکاری با سایت غیرمجاز «رادیو جوان»، پخش کلیپ در شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی تخلفات در کنسرت‌های خارج از کشورممنوع الکار شده اند.

حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در گفتگوی اختصاصی با آوای ایرانیان گفت: وزارت ارشاد هیچ لیستی رسمی مبنی بر اسامی هنرمندان ممنوع‌الکار منتشر نکردهاست زیرا این کار هیچ گاه درست نیست و تکریم و حرمت انسان ها در ان رعایت نمیشود.

وی در خصوص اسامی منتشره شده در این لیست گفت: نمی توان در خصوص این لیست که مشاهده نکرده‌ام قضاوت کرد و نمی خواهیم قضاوت کنیم و نه تایید می‌کنم و نه تاکذیب، بلکه باید ابتدا بررسی های لازم صورت گیرد.اطلاع ندارم و این لیست باید بررسی بشود و صحت و سقم آن بررسی بیشتری شود.

وی ادامه داد: به طور کلی همه هنرمندان موسیقی ابلاغ شده که هر کسی که با سایت های خارج از کشور وشبکه های ماهواره ای بیگانه که عناد با جمهوری اسلامی دارند هرگونه همکاری و مشارکت در تولید آثار هنری داشته باشد متخلف است و زیبنده نیست که ارتباطی بین هنرمندان داخلی ما با این گونه سایت ها داشه باشند .

نوش آبادی تصریح کرد: یک سری مقراراتی در همین موضوعات به هنرمندان اعلام شده و به آنها متذکر شدیم که رعایت کنند و حدود قرمز را رعایت کنند متاسفانه علی رغم تذکراتی و توصیحاتی که داده میشود باز شاهد تخلف هستیم.

وی گفت: نمی خواهیم بگویم آن هنرمندانی که احیانا با سایت های غیرمجاز هنری در تماس اند مخالف نظام اند اما از چهره های این هنرمندان سوء استفاده می‌شود و نمی‌خواهیم این هنرمندان محبوب ، خوراک تبلیغاتی بیگانگان شوند و این سایت ها و شبکه ها از آنها استفاده ابزاری می کنند و این ملاحاظات و توصیه ها برای رعایت حفظ شئونات و خود افراد است و تخلف محسوب می‌شود.

وی در ادامه در خصوص این مورد که سایت های غیر مجاز بدون اجازه از هنرمندان نسبت به پخش آثارشان اقدام می کنند، گفت: اگر بدون رضایت یک هنرمندی در کشور ما، سایت های غیرمجاز و شبکه های ماهواره ای غیرمجاز بخواهند آثار آنها را پخش کنند این هیچ تخلفی برای هنرمند بوجود نمی آورد که این مورد به وفور مشاهده می‌شود اما گاهی یک فرد با رضایت و با بده بستان مالی و تعمداو آشکار چینن کاری کنند با آنها برخورد میشود و ممنوع الکار میشود زیرا از قبل به همه هنرمندان این موضوع ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: ممکن است به طور موردی به برخی هنرمندان موسیقی ممنوع الفعالیت شان ابلاغ شود اما هیچ گاه وزارت ارشاد هیچ لیستی را رسما منتشر نخواهد کرد زیرا حرمت هنرمندان برایمان مهم است.

منبع: آوای ایرانیان

گفتنی است، آوای ایرانیان به علت رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای و حفظ حرمت هنرمندان از انتشار اسامی مطرح شده در لیستی که توسط برخی رسانه ها عنوان شده خودداری کرده و صرفا اسامی هنرمندانی در گزارش های خود می‌آورد کهاین هنرمندان و سرپرستانشان طبق رضایت شخصی نسبت به این خبر اظهار نظر کرده اند.

این گزارش ادامه داد…

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اختصاصی// واکنش وزارت ارشاد به خبر “ممنوع الکاری ۲۴ هنرمند موسیقی””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید