آخرین خبر

پرفروش‌ترین آلبوم‌های در نیمه اول سال / “جاده می‌رقصد” چارتار همچنان در صدر

آوای ایرانیان: فروشگاه موسیقی بتهوون اسامی پرفروش‌ترین آلبوم‌های خود در شش ماه اول سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، با گذشت ۶ ماه از سال ۹۴ در واقع نیمی از سال را پشت سر گذاشته و کم کم بوی عطر باران و نم آن کل شهر را فرا خواهد گرفت. در یکی از همین روزهای نیمه سرد پاییزی جویایی فروش آلبوم از قدیمی‌ترین فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری شدیم.

مرکز فروش “بتهوون” که به عنوان یکی از قدیمی و معتبرترین مؤسسات موسیقی کشور شناخته می‌شود، لیست آلبوم‌های پرفروش خود در شش ماه اول سال را اعلام کرد.

در این میان “شهر من بخند” از گروه “پالت” با اینکه مدت نسبتاً زیادی از انتشارش می‌گذرد همچنان در جمع برترین‌ها جای دارد و آلبوم “ماه و ماهی” از حجت اشرف زاده نیز به این لیست پیوسته است. در ادامه نگاهی به ۶ آلبوم پرفروش خواهیم داشت:

شهر من بخند

شهر من بخند نام آلبوم دوم پالت است که ۱۲ قطعه دارد و نشر نوفه با تهیه‌کنندگی احسان رسول اف آن را منتشر کرده است. کلارینت و ویولن‌سل سازبندی اصلی آلبوم را شکل می‌دهند. در این آلبوم هم مثل “آقای بنفش” اغلب ترانه‌ها را امید نعمتی، خواننده گروه سروده است، گرچه ترانه‌هایی از سیاوش کسرایی، تورج نگهبان و نیما یوشیج هم در بین کارها دیده می‌شود.


ماه و ماهی

دومین آلبوم حجت اشرف زاده است که مرکز موسیقی حوزه هنری آن را منتشر کرده است.

این آلبوم ۹ قطعه دارد که دو نسخه از قطعه “ماه و ماهی” و نسخه بی‌کلام آهنگ “عشق آمد” در بین آن‌ها هستند. ترانه‌های این آلبوم را علیرضا بدیع سروده، آهنگ‌های آن ساخته امیر بیت، حجت اشرف زاده و آرش بیات هستند، تنظیم قطعات را آرش و امیر بیات انجام داده‌اند و مهرداد عالمی و میثم مروستی با ویولن‌سل و ویولا در آن به نوازندگی پرداخته‌اند.

داماهی

شهریورماه ۹۴ “داماهی” از همین گروه منتشر شد و از همان ابتدا مورد توجه بسیاری مخاطبان و منتقدان موسیقی قرار گرفت.

این آلبوم ۱۲ قطعه دارد و موسیقی آن تلفیق موسیقی فولک جنوب ایران و بعضاً نواحی دیگر با موسیقی معاصر است.

گروه داماهی از حمزه یگانه، دارا دارایی، ابراهیم علوی، شایان فتحی و رضا کولغانی تشکیل شده و استاد قنبر راستگو، ماهان میرعرب، احسان نی زن و مجید سالاری هم به عنوان نوازنده نی جفتی، گیتار، کمانچه و ویولن و همخوان، گروه “داماهی” را در این آلبوم همراهی کرده‌اند.

۱۲ حکایت از گلستان سعدی

آلبوم “۱۲ حکایت از گلستان سعدی” با آهنگسازی کارن همایونفر و صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی، توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است. در این آلبوم، آرش بادپا به عنوان دستیار آهنگساز و نوازنده سنتور و صداهای الکترونیک حضور دارد و مهدی سیف، همایون پشت‌دار و بابک حبیبی با تار، کمانچه و نی به نوازندگی پرداخته‌اند.


مخرج مشترک

خردادماه ۹۴ دومین آلبوم رسمی گروه “بمرانی” منتشر شد. مخرج مشترک توسط نشر نوفه و تهیه‌کنندگی احسان رسول اف راهی بازار شده است. این آلبوم ۱۲ قطعه دارد و از نوع موسیقی تا بسته‌بندی متفاوت، همگی نوید یک موسیقی خاص را به مخاطب می‌دهد.


جاده می‌رقصد

جاده می‌رقصد نام دومین آلبوم گروه چارتار است که با انتشار آلبوم نخستشان مخاطبان فراوانی را برای خود به دست آوردند. کنسرت‌های پی‌درپی و موفقیتشان در آلبوم اول، انتظارات را از دومین آلبوم بالا برده بود. سرانجام در شهریورماه امسال “جاده می‌رقصد” منتشر شد.

این آلبوم با ۹ قطعه همان راه همیشگی این گروه را طی کرد و با موسیقی، شعر و فضای کاملاً یکسان با تجربه سابق نتوانست به درخشش آلبوم اول چارتار برسد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پرفروش‌ترین آلبوم‌های در نیمه اول سال / “جاده می‌رقصد” چارتار همچنان در صدر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید