آخرین خبر

منتقد سرشناس سینما درگذشت + عکس

آوای ایرانیان: «فیلیپ فرنچ» منتقد سینمایی کهنه‌کار و سرشناس که برای مدت ۳۵ سال برای نشریه انگلیسی «آبزرو» می‌نوشت در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش آوای ایرانیان، این منتقد سینمایی انگلیسی پس از سپری کردن چندین سال بیماری، بر اثر حمله قلبی در سن ۸۲ سالگی و تنها دو سال پس از بازنشستگی درگذشت.

«فرنچ» پس از دوران فعالیت درخشان در «بی‌بی‌سی» در سال ۱۹۷۸ به عنوان منتقد ارشد به نشریه «آبزرو» آمد و در آنجا به یکی از محبوب‌ترین منتقدان سینمایی تبدیل شد.

وی در سال ۲۰۰۹ از سوی جوایز رسانه‌ای بریتانیا، جایزه منتقد سال را از آن خود کرد و در سال ۲۰۱۳ نیز به پاس خدمات قابل ملاحظه‌اش در عرصه فیلم نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.

«شین فرنچ» پسر این منتقد سینمایی درگفتگو با گاردین گفت: “او همواره کار خود را به صورت جدی به عنوان یک مفسر فرهنگی ادامه می‌داد و مردم را با هیجان و لذت سینما آشنا می‌کرد. عشق و علاقه او به سینما حتی در آخرین روزهای زندگی‌اش بیشتر هم شده بود و از اوج دوران فعالیت حرفه‌ای خود نیز بیشتر فیلم می‌دید”.

منتقد

«فیلیپ فرنچ» در سال ۱۹۳۳ در لیورپل متولد شد و از همان کودکی عاشق انواع فیلم‌ها از جمله وسترن و موزیکال بود.

وی در سال ۱۹۵۹ به عنوان تهیه‌کننده رادیویی کار خود را در «بی‌بی‌سی» آغاز کرد و نوشتن را نیز از سال ۱۹۶۷ در نشریه عصر «بریستول پست» آغاز کرد و سپس به عنوان منتقد تئاتر در نشریه «نیو استیتمن» مشغول کار شد و از سال ۱۹۷۸ نیز به عنوان منتقد سینمایی تمام وقت در نشریه «آبزرو» فعالیت خود را آغاز کرد.

«پیتر بردشاو» منتقد سرشناس گاردین، «فیلیپ فرنچ» را یک سینمادوست فوق‌العاده و مردی دوست‌داشتنی معرفی کرد و «کیت مویر» منتقد نشریه تایم نیز وی را منتقدی متبحر و فوق‌العاده خواند.
منیع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “منتقد سرشناس سینما درگذشت + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید