آخرین خبر

یک فیلم ایرانی برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی مقدماتی اسکار شد + تصاویر

آوای ایرانیان: جشنواره بین المللی فیلم هارتلند آمریکا به عنوان جشنواره مقدماتی آکادمی اسکار در آمریکا شناخته می‌شود که دریافت کنندگان جایزه بخش فیلم کوتاه مستقیما به آکادمی اسکار معرفی می‌شوند.

فصل

به گزارش آوای ایرانیان، جشنواره بین المللی فیلم هارتلند امریکا به عنوان جشنواره مقدماتی آکادمی اسکار در امریکا شناخته می شود که دریافت کنندگان جایزه بخش فیلم کوتاه مستقیما به آکادمی اسکار معرفی می شوند فیلم فصل فراموشی فریبا که دربخش مسابقه بیست و چهارمین دوره این جشنواره قدیمی که در قلب امریکا حضور داشت موفق به دریافت جایزه بزرگ واصلی جشنواره به عنوان بهترین فیلم سینمایی شد.این جشنواره از بیست وهفتم مهرماه تا سوم آبانماه میزبان بیست و پنج فیلم از سراسر جهان بود که از ایران فقط فیلم فصل فراموشی فریبا در بخش رقابتی حضور داشت. رزاق موسوی پور به عنوان نماینده این فیلم که به امریکا دعوت شده بود جایزه را دریافت کرد.

فصل 1

فیلم فصل فراموشی فریبا به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی هفته گذشته در جشنواره نهمین دوره جشنواره نیویورک موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شد و یونیورسال آمریکا به عنوان بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شدند وبیش از این عباس رافعی در جشنواره رومانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شد.
فیلم فصل فراموشی فریبا در شهریور ماه امسال دربخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم نیوجرسی امریکا حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم بهترین کارگردانی بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد. و در جشنواره هرات موفق به دریافت بهترین فیلم از این جشنواره شد .عباس رافعی بیش از این نیز دربخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا امریکا و جشنواره فیلم های آسیایی شیکاگو
ودر در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت.
و عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا شد و فصل فراموشی فریبا جایزه نتبک را دریافت کرد.

فصل 2

فیلم فصل فراموشی داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند. عواملی که در ساخت فیلم فصل فراموشی فریبا حضور دارند میتوان از علی اصغری : فیلم‌نامه‌نویس علیرضا برازنده : مدیر فیلمبرداری عباس رستگارپور: صدابردار مصطفی مسجدی و رزاق موسوی پور مجری طرح و پیمان یزدانیان در سمت آهنگساز نام برد .
پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل ” فیلمنگاران ” انجام می پذیرد.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یک فیلم ایرانی برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی مقدماتی اسکار شد + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید